Wat is dit voor een beestje?

soms zie ik een blad wat dubbelgevouwen en vastgeplakt zit.
als ik het openpeuter zit er een wurmpje in.
het is geen plaag, maar kom het af en toe tegen.

Rieneke1
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Rieneke ik denk dat je bladrollers bedoelt, de rupsen van nachtvlinders plakken de bladeren aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
zou idd ook kunnen.
wel ingenieus allemaal he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mee eens, de kleine wonderen van de natuur!

Andere antwoorden (2)

Een rupsje die zich ingepopt heeft om een vlinder te worden misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, geen cocon of niets, gewoon een dichtgeplakt blad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik snap denk ik wat je bedoelt. Ik zie ze ook wel eens in de tuin. Het kunnen misschien wel meer soorten beestjes zijn die dat doen, maar ik vond dit op internet:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/71402-biologische-bestrijding-de-anjermot.html
Rieneke1
13 jaar geleden
plus voor het meedenken!
het zou kunnen, maar ik zou het geen ernstige plaag willen noemen.
misschien is het een maaltje van een spin die het zo heeft bewaard, vooral het dubbelgevouwen en vastgeplakt lijkt er op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nee hoor marion, bah ga jij 'ns ff gauw weg met je spin! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bang van spinnen rieneke??? lol maar t kan wel toch!!! mijn theorie
Rieneke1
13 jaar geleden
volgens mij niet hoor. en ja voor spinnen dans ik op de tafel met m'n haren recht overeind :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whahahahah lol...
het zijn ook niet mijn favorieten, maar zo erg is het nog net niet,ik pak wel direct mijn stofzuiger en zorg dat hij daar heel snel in zit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als jij dan even niet kijkt wandelt die spin zo de stofzuiger weer uit...