Ik zou wel eens uien in de tuin willen poten. Maar wanneer is de beste tijd om dat te doen?

Het gaat me om de uien aan het bloeien te krijgen.
Een goedkope manier om leuke bloemen in de tuin te krijgen. Maar wanneer moet ik deze dan poten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Antwoorden (2)

Daar is het nu de tijd voor.
De kleine plantuien kun je nog kopen nu.
Wij zetten ze ook ieder jaar,en het groen ervan is heerlijk door de sla.
Wat ik ook wel eens doe ,is gewoon een grote ui uit de supermarkt in de grond zetten.
Deze lopen ook vaak uit.
Gewoon door laten groeien,en je krijgt een mooie bloem.

Toegevoegd na 12 minuten:
Maar het lukt niet met alle uien.
Vaak worden de meeste uien behandeld tegen uitlopen.
Maar als je nog wat uien heb liggen waar een groen puntje op komt.
Gewoon in de grond zetten.
Het resultaat komt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was ook precies mijn bedoeling, een gewone ui in de grond stoppen ;-)
Bedankt voor je antwoord Eef!
Als je uien wilt poten voor de bloemen dan moet je nu in ieder geval geen pootuitjes kopen want hiervan krijg je grote uien waar het lof van afsterft. Je moet nu dan enkele uien kopen die geschikt zijn om te eten. Als je deze nu in de grond zet dan zullen ze spoedig doorschieten en dan komen er bloemen in. Wat ook heel mooie bloemen worden waar de bijen dol op zijn, dat is prei die geoogst moet worden. In een volkstuin zijn wel mensen die er een paar kunnen missen en hierin krijg je over een week of zes of acht ook heel mooie bloemen.