Mijn oleander is in de winter bevroren. de bladen zijn nu helemaal bruin en dor. wat moet ik doen? terugsnoeien of wachten op nieuwe bladen?

De oleander staat inmiddels al weer een paar weken buiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
71.5K

Antwoorden (4)

Soms zijn de dikkere takken nog in leven en lopen die weer uit, even aan de schors krabben, is het er onder bruin is dat dood, nog groen is leven ( meestal)
Afknippen wat nu bruin is.
Pas op met de afgeknipte takken, ze zijn extreem giftig!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen... Die van ons doet al 2 jaar bijna niets meer. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem: mijn oleander was bevroren geweest...

Toen heb ik de oleander flink gesnoeid, maar er wel op gelet dat er nog wat 'bladknoppen' (waar de blaadjes hebben gezeten en de nieuwe takjes vandaan gaan groeien) zaten, anders kan hij niet meer uitlopen!
Ik had hem al opgegeven, want onder de schors was het ook bruinig... maar had hem toch even laten staan en ergens in mei begon hij opeens uit te lopen! het is een nog vollere mooie struik geworden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Alle takken teruggesnoeid en vervolgens twee jaar met rust gelaten. Wel in de lente, zomer en herfst buiten laten staan. In de winter de gehele plant (in een grote pot) in de garage gezet. Schuur kan natuurlijk ook. Daar 1 x in de maand een beetje water gegeven. Plant bij de deur (waar een raam in zit) gezet zodat de plant wel daglicht krijgt.

Afgelopen jaar een prachtig bloeiende oleander. Nu begint de plant wederom wakker te worden. Hetzelfde ritueel afgelopen winter herhaald behalve snoeien.

Blijft dus wel een plant die aandacht blijft verlangen.....