Hoe heet de Bamboe soort die zo dichtbegroeid is (dus geschikt als afscheiding) en vanaf de grond vol is?

volgens mij komt deze soort tot 1.60 m ofzo en zijn de bladeren iets groter dan de andere bamboes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Er zijn in ons land honderden soorten winterharde ( tot - 16 graden) bamboe.!
Bijna alle soorten gaan uiteindelijk woekeren, dus ook groeien naar de buren toe.
Er zijn nog al wat soorten die rond de 2 m hoog worden, nu kan je wel een naam hebben, maar waar koop je die dan?
Beter is, een bamboekweker te zoeken, je vertelt hem wat voor een grond er in je tuin is, droog of nat, zon of halfschaduw, en vraag welke soorten hij advieseert en in voorraad heeft.
Anders kom je er nooit uit.
Bladeren iets groter dan andere bamboe's?
Welke andere bamboe's? ( soorten)