Kunnen Franse zonnebloemen het in Nederland overleven?

Ik heb zonnebloempitten uit Frankrijk meegenomen (vorig jaar zomer) en nu in Nederland geplant. Ze komen al een beetje uit en over een tijdje zetten we ze in de tuin. Maar nu vroeg ik me af of ze het wel zullen overleven in de tuin.. Ze komen toch uit het warme en zonnige Frankrijk!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

ja hoor, gaat lukken. zet ze op een zonnige plaats
13 jaar geleden
Ja hoor dat maakt niets uit, ze zullen in warmere landen eerder opkomen en misschien hoger worden maar dat lukt hier ook wel. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon proberen maar zet ze wel pas buiten na de ijsheiligen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel probleem.
je hebt grote kans dat de zonnebloem,waar jij de pitten vandaan hebt in Nederland gekweekt is.
Nederland heeft een grote naam wat Groenten en bloemenzaden betreft.
Ik neem ze wel eens mee uit hongarije.
Velden vol daar,maar geschikt voor zonnebloemolie.
Maar deze worden nooit zo groot als een Nederlandse zonnebloem.
Omdat het puur gaat voor de olie winning.
Maar ze bloeien net zo mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
weer wat geleerd, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hele grote zonnebloemen wil moet je in de dierenwinkel een zak kopen met zonnebloemzaad voor vogels, groeit super!! En ook belangrijk, kost bijna niks ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord!
ik heb juist liever wat kleinere zonnebloemen, dat staat mooier bij de rest van de tuin, dus dat komt goed uit!