Kan kikkerdril slecht worden?

Al enkele jaren zit ik (zonder het zelf te willen) met bruine kikkers in m'n tuin. De tuin is ommuurd en bevat geen waterpartijen, maar toch hebben ze op de één of andere manier hun weg er naartoe gevonden.

Gisteren heb ik voor de eerste maal Kikkerdril ontdekt in een schaaltje met wat water in. Ik heb deze verlegt in een wat diepere schaal (-+ 10cm diep) om uitdroging door de zon te voorkomen. Maar ik heb op de zwarte bolletjes van het dril ook witte puntjes gezien.

Zou de kikkerdril - van te droog te liggen - al kapot zijn, of maken deze vlekjes deel uit van de ontwikkeling tot dikkop?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Peter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
5.8K
Rieneke1
13 jaar geleden
leuk dat je een reddingsactie hebt ondernomen :)

Het beste antwoord

Hallo Peter,
Leuk dat je bezorgd bent en zo goed voor de kikkertjes zorgt.
Wat je ziet aan wit, zijn zeer waarschijnlijk de oogjes van de toekomstige kikkertjes.
Ik heb een leuk filmpje gevonden op youtube.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=Jqp5F0oiG4E&NR=1&feature=fvwp

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zal even een foto erbij doen van de kikkerdril in mijn kikkerpoeletje.

Toegevoegd na 1 uur:
Even een foto voor Rieneke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat wel smakelijk, poeletje van kikkers?
Rieneke1
13 jaar geleden
+, een kikkerpoel, je bent een rijk mens giweda :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@moolkees, je hebt gelijk het is een kikkerPOELTJE. @rieneke, klopt dat ben ik met je eens, we hebben nu sinds een jaar of 4 een grandioos plekje gevonden en ik wil hier ook nooit meer weg. Het is heel veel werk zo'n grote tuin maar prachtig om te zien dat het mooi wordt.
Het zand uit de poel is een bloemenheuvel geworden en die mag er ook zijn,
Beetje bij beetje leg ik de tuin aan en ik hoop dat hij volgend jaar helemaal klaar is.
Rieneke1
13 jaar geleden
wat een weelde, prachtig! :)

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk is het dril niet bevrucht en dus dood, als het wel goed is, zal je zwarte puntjes zien, zoals op de foto bij het andere antwoord, maar witte puntjes is niet goed, houd het zo veel mogelijk in de zon, misschien dat een deel wel bevrucht is, zoniet, dan wordt het dril na enkele dagen melkachtig troebel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit al een paar jaar meemaakt is het dus een goed plekje voor de kikkers want die zoek jij niet uit maar zij kiezen jou tuin.Als het niet goed is komen ze niet weer dus denk dat er altijd wel wat overblijft wat goed is.Tenzij je iets hebt verandert in je tuin.