druif te laat gesnoeid

hallo ik heb een oude druivenstok in een kas staan en die heb ik januari gesnoeid ,maar nu liep hij uit en twee takken deden niet mee dus die heb ik vandaag ook gesnoeid .
deze wond begon direct te druppen als een lekkende kraan .Kan dit kwaad en is het dicht te krijgen bijvoorbeeld

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Het beste antwoord

men zegt dichtschroeien, maar gewoon met een aansteker zal dat niet lukken, de druppels zullen de aansteker doven.
Je kan het proberen met een verfbrandertje.
Die heeft een sterkere vlam.
Doe je het niet, dan zal de tak niet zo maar dood gaan, maar het lekken gaat nog weken lang door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij zal het waarschijnlijk wel overleven, als het maar om twee takken gaat. Je kunt het bloeden eventueel stoppen door de wonden dicht te branden met een aansteker.
bamibal
13 jaar geleden
het best kan men de wond dicht maken met ent was, deze sluit dan alles mooi af en het bloeden is dan over
en het gevaar voor wegrotten of bacterie groei dat ziek kan veroorzaken krijgt dan geen kans