Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit voor dier?

zie foto

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
858
ronron1212
13 jaar geleden
mooie foto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een mini dino!!! waarschijnlijk een larve van een of ander goor iets (kever/tor) goed dat je de handschoenen aan hebt, getverdemme wat een engerd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen, dat is toch niet eng! Wat een prachtig diertje! Hij vond vast jouw handschoenen heel eng.
Ben benieuwd of iemand weet wat het is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij is het een veenmol (Gryllotalpa gryllotalpa). Die kan ruim 5 cm lang kan worden. De dieren graven gangenstelsels in de grond en ze leven merendeels van dierlijk voedsel, zoals larven van andere insecten en regenwormen. Ook ondergrondse delen van van planten worden gegeten, maar de meeste beschadigingen aan gewassen onstaan door het wortelknagen voor het instandhouden van hun gangenstelsels. Vanwege het laatste zijn ze niet erg geliefd bij tuinders, omdat ze veel schade kunnen toebrengen. Ze hebben sterk verbrede voorpoten met graafklauwen waarmee ze gemakkelijk graven. Ze kunnen ook vliegen en doen dat bij voorkeur op warme avonden om zich te verspreiden. De vrouwtjes verzorgen de eieren en bewaken de jonge veenmollen nog enige tijd.
Een veenmol behoort tot de sprinkhanen en krekels, dus de vorige suggestie blijkt toch correct.....
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij wel een veenmol ja ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Goed gevonden van jou! Ik kende dit dier helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit even te kijken op geschiedenis en ene jelle? had het er ook over. Lijkt inderdaad sprekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/beestje.118213

Andere antwoorden (2)

Misschien een vliegend hert. Zie link voor plaatje.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_hert
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een lange pagina voor zo'n diertje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat is een soort kever, dit lijkt erop maar toch weer niet.
het lijkt eenn soort van sprinkhaan :O ;D ik zal me broertje vragen die weet dat :D je krijgt het antwoord zo snel mogelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding