Is er iets om andermans huisdier uit je voortuin te houden?

Hoe zorg ik ervoor zonder een hek of ander afscheiding te plaatsen dat andermans loslopend huisdier(honden/katten/kinderen) uit mijn voortuin blijft.
ik had een keer gehoord dat koffie dik zou helpen maar ik dacht dat dat alleen tegen katten was.

Toegevoegd na 4 minuten:
De kinderen heb ik aangesproken om niet door mijn voortuin te lopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dan moet je op een flat gaan wonen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
flatjes zijn mij te klein voor wat je ervoor moet betalen

Het beste antwoord

Ja, er zijn verschillende producten op de markt; 'hondenschrik' en 'kattenschrik'. Je strooit de korrels met specifiek ontwikkelde geurstoffen waar je de honden of katten wilt weren. Ze zijn online te koop maar ook in de Welkoop winkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En kinderschrik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dan moet je spruitjes in je tuin strooien ;-))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is echt geen grap, met een 'Mosquito' een apparaatje dat een hoge, irritante toon produceert, kun je jongeren tot de leeftijd van ongeveer 25 weren. Ouderen horen de toon namelijk niet, jongeren tot ongeveer 25 wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm, met die mosquito jaag ik dus mezelf uit mijn eigen tuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lique, spruitjes strooien.. hoe kom je er op :-))

Andere antwoorden (9)

Huisdier... kinderen?

Toegevoegd na 29 seconden:
Ik dacht eerst aan schrikdraad... maar kinderen???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ja hoor, schrikdraad helpt prima tegen kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm ja dat zal zeker wel helpen maar schrikdraad is toch ook een soort afscheiding. En ik hoef geen koeien in m'n tuin te houden
Kinderen: Stekeltakken tussen de planten leggen [Niet erg diervriendelijk trouwens!]
Maar voor de huisdieren even met je buren praten dat zie vertellen dat ze niet in je voortuin moeten zijn.

Of je accepteerd dat kinderen kinderen zijn, en honden honden. Dat.. Als je geen hek wilt plaatsen

Toegevoegd na 25 seconden:
hm.. Ik bedoelde dat omgekeerd trouwens -> Kidneren praten / honden takken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vriendelijk vragen niet helpt zou ik toch eens serieus overwegen of je :
a. het zo erg vind dat ze door je voortuin lopen en
b. water nu precies tegen is op het plaatsen van een laag hekje. Dat houdt 99 % toch wel aardig tegen dacht ik.

Mensen aanspreken op het gedrag van hun honden en kinderen is overigens niet geheel zonder risico tegenwoordig ; als het onbekenden zijn al helemaal niet. Ik zou gaan voor het charmante doch duidelijke hekje denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien is een reigerschrik een idee?
van honden weet ik niet zo veel, maar kinderen en katten zullen het niet waarderen zeiknat gespoten te worden, terwijl het verder geen kwaad kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
hmmm bij nader inzien vinden kinderen het misschien ook wel leuk?
sorry, dit antwoord heb je waarschijnlijk niet zoveel aan.
Rieneke1
14 jaar geleden
Om bij (huis)dieren van andere bewoners te blijven;
Ook een hond heeft een eigenaar,die je kunt aanspreken op het gedrag.Loslopende honden zijn vaak verbodenin een woonwijk,veelal geldt er een plicht aanlijnen en soms tot opruimen van uitwerpselen.Informeer hiernaar bij de gemeente en /of probeer het aan te kaarten in een wijk(politie).
Katten is lastiger,vaak is de eigenaar lastiger te achterhalen,enkele oplossingen zijn : zelf een (sterke) kat nemen,met water spuiten of een slim apparaat kopen.
Maar of dit afdoende is?
De reacties zijn verschillend/maar niet goed /geld terug!
>http://www.dierenshop.nl/antisteenmarterkattenetcverjaagsysteemhetbesteresultaat-pr-205.html?gclid=CLjknbnuyJsCFWIB4wod7zI4LA&osCsid=6n4faemd7v5422clfii84j01m1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Span op een hoogte van 17 cm schrikdraad en je hebt nergens meer last van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en op een diepte van 17 cm landmijnen, zekerheid voor alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou je kunnen doen voor de zekerheid. Maar geeft zo'n rotzooi als ze ontploffen...
ALS JE TEGEN MIEREN EN OF ONKRUID SPUIT MET 50% AZIJN EN 50% WATER, DAN BLIJVEN OOK DE KATTEN OP EEN AFSTAND. DUS AZIJN OM DE VOORTUIN SPUITEN, MAAR WEL OM ONGEVEER 14 DAGEN HERHALEN
SUCCES
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijft de CAPS LOCK hangen?
Katten zijn behoorlijk moeilijk uit je tuin te houden, dan werken alleen hoge hekken met schrikdraad, of zelf een kat aanschaffen..
Bij honden en kinderen is het wat makkelijker. Ik zou gewoon de voortuin afbakenen. Afhankelijk van hoe doortastend ze zijn, kun je gewoon wat paaltjes in de grond slaan met ijzerdraad ertussen, een heg laten groeien of een hek plaatsen. Over het algemeen hoeft dat niet eens heel hoog te zijn. Honden en kinderen zijn zich gewoon niet zo'n bewust van menselijk territorium. Wanneer je ze erop wijst door een afscheiding, zullen er mijns inziens maar weinig zijn die toch nog gaan proberen om in je tuin te komen (tenzij er een konijntje rondloopt, of er een bal in je tuin ligt, dan ben je verloren)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haal op het tuincentum Kattenschrik in een spuitflakon. Om de 14 dagen spuiten de katten en ook de honden hebben er een hekel aan. Deze zullen na verloop van tijd wegblijven.
Als het een egel is weet ik het niet. Die kunnen ook behoorlijke hopen achter laten.