Hoe plant je een Japanse wonderbloem?

Ik heb een Japanse wonderbloem gekocht. Het ziet er nu nog uit als een wortel. Met een dikke kant en een dunne kant. Maar hoe moet ik hem nu planten? Met de dunne kant naar boven of juist naar onderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Het beste antwoord

Met de dikke kant naar boven het is een zogenaamde penwortel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier wordt deze nachtschone als éénjarige gekweekt.
In de winter moeten de knollen in turfmolm, koel en droog bewaard worden en in mei weer geplant worden in de tuin.
De grond mag niet te vruchtbaar zijn, wel goed doorlatend en tegen de wind beschut, wel de grond niet laten uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
+, maar je kan ze nu toch nog niet planten, of wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Rieneke, na de vorst mag hij pas de grond in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet dat je het volgend jaar weer kan gebruiken. Hoe vaak kun je dat doen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze droog en koel bewaard in turfmolm kun je ze elk jaar weer gebruiken.
In het najaar rooien en het jaar daarop in april/mei weer planten.
Vaak komt daar niet zoveel van terecht want veel mensen waaronder ikzelf vergeten nog wel eens om ze op tijd weer uit te graven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal correct!
+1