Hoe behandel ik belg.hardsteen in mijn tuin om het donker te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

natuurlijk niet met betonverf!

Jammer is het dat als het natuursteen nat is, het wel prachtig op kleur is. Maar als de het droog is kleur het steeds lichter.
Daar is niks aan te doen, dat maakt de steen dus juist zo uniek en echt (ik hen nep, en dat blijft goed van kleur en was ook veel goekoper)
Maar goed, om de donkere kleur te houden zou je het kunnen verzadigen met olie, dan blijft het net zo donker als dat het nat is. Dit moet je waarschijnlijk wel elk voorjaar doen. Gewoon goedkope olie met een roller over je tegels. De olie zakt erin, dus je krijgt geen vette voetjes als je erover loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer het eens met betonverf op een klein stukje, kijken hoe het uitpakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijenwas.geweldig.
13 jaar geleden
wij hebben belg.hardsteen in de keuken op de vloer liggen en behandelen dat idd met olie. gewoon olijf of zonnebloem olie. succes