Hoe werk je met steenslag?

In mijn tuin ligt een aarden pad van voor naar achteren. Ik wil dat pad "bekleden" met steenslag en dan zo dat het pad een harde bovenlaag krijgt zoals bij sommige paden in een park of zoals je dat bij fietspaden wel eens ziet. Hoe ga je dan te werk? Moet je de steenslag erin walsen, maar zo'n zware wals krijg ik mijn tuin niet in. Of werk je met een trilplaat, en kun je die huren? Bij een bedrijf toonde men mij steenslag vermengd met leem dat daarvoor geschikt zou zijn. Maar wordt dat bij regen dan niet modderig? En, als laatste, is het beter of goedkoper om hiervoor schelpen te gebruiken?
Graag informatie van wie daar meer van weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Je kunt van alles gebruiken om een mooi verhard pad te maken.

1 Schelpen met klei, kant en klaar te koop, die kun je het beste aantrillen met een trilplaat.

2 een laag gebroken puin ( 10 cm. dik) die aantrillen en er een toplaagje van mijn split over heen ( 5 cm.)

3 het pad bekleden met worteldoek en daaroverheen een toplaagje split, gravel, grind , mijnsteen.

4 De makkelijkste manier, een laag van 10 cm. gemalen boomschors, zo over de grond ( geen houtsnippers)
Dit ligt in het begin wat los, maar vormt weldra een stevige laag, gaat ongeveer 7 jaar mee, bij af en toe een laagje aanvullen, gaat het veel langer mee.
In ons natuurpark zijn de paden nu 13 jaar oud ( 600 m. pad) en nog steeds prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een plastic bladhark gaat het prima, om boomschors paden bladvrij te maken.