Wat is een goede manier om planten af te harden.

Ik heb wat kruiden, veel peper planten en een tomatenplantje staan die ik ergens in mei wil afharden maar heb geen idee hoe ik dit aanpak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ED!!!!???? kom je even vanuit je tuin naar de virtuele wereld hier?
someone needs you! joehoe, over here Ed! :OP @card1985,
ik denk dat Ed nog wel een nuttige tip heeft voor je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees dit maar eens door. http://www.huisentuininformatie.be/2008/05/23/hoe-moet-je-planten-afharden/

Antwoorden (2)

Moet je op tijd mee beginnen.

Als het mooi weer is, zet je ze overdag buiten.
Dat kan nu al. In de zon en uit de wind is het warm genoeg.

Voorlopig in ieder geval nog ;s nachts binnen.
En dan steeds langer buiten.
Dan kun je ze in mei buiten planten.
Als je dan pas begint met afharden is het wel laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De planten iedere dag wat langer buiten laten staan, het liefst niet meteen in de volle zon. De eerste dag een uur, de volgende dag enkele uren en vervolgens steeds langer en ook in de volle zon.