Voor het tweede jaar op rij krijgen we enkel krokus-blaadjes, GEEN bloemen ... Weet iemand hoe dit kan komen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.7K

Antwoorden (4)

Hoe diep heb je ze geplant? Soms is dit de oplossing...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je ze onderste boven hebt geplant, dan bloeien ze ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn de bloemen niet vernield door bijvoorbeeld mussen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Crocus is een eenjarig knolletje.
Dat betekend, dat ieder jaar na de bloei, er een nieuw knolletje gevormd moet worden.
Is de grond te slecht voor crocussen, dan kan de crocus geen sterke nieuwe knol maken, wel een te klein nieuw knolletje, waar later geen bloem uit komt.
Mogelijk is ook het groen na de bloei te vroeg afgeknipt of gemaaid, ook dan kan de crocus geen sterke nieuwe knolletjes maken.
Je kunt proberen, de crocussen nu bij te mesten met b.v. culterra, mogelijk maakt de crocus dan wel nieuwe sterke knolletjes die volgend jaar wel bloeien.

Toegevoegd na 1 uur:
Er is nog een kleine mogelijkheid, als er veel mussen in de tuin zitten en het zijn gele crocussen, dan vreten de mussen de knopper er al uit, zodat je geen bloemen ziet.