wanneer kan ik het beste zaadjes van afrikaantjes planten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (2)

Vandaag! Eerst wel even 'voortrekken' in kleine potjes binnenshuis. Zodra de speenplantjes meerdere blaadjes hebben gevormd, kan je ze in de volle grond planten als vorst tenminste niet meer voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kun je de Afrikaantjes nu in een bak met wat zand vermegd met potgrond zaaien in een verwarmde ruimte. Als er geen nachtvorst meer dreigt dan kun je de plantjes evt. verspenen en buiten afharden. Als de plantjes groot genoeg zijn kun je ze in de volle grond zetten.