hoe hoog mag een boom zijn in de tuin bij een flat van 3 verdiepingen hoog??

er staan 2 bomen in de tuin bij onze flat van 3 verdiepingen, de bomen zijn nu hoger dan de flat, mag dat??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Antwoorden (5)

Ligt aan de gemeente, ik zou bij de gemeente informeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat wel mag, want dat is hier ook zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang die bomen geen gevaar voor de flats/omwonenden oplevert, zou ik niet weten waarom een boom niet hoger zou mogen worden dan de flat hoog is.
'foei boom, je mag niet hoger worden dan de flat!' ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Dagelijks de flat besprenkelen met pokon. Grote kans dat de flat weer boven de bomen uit groeit.)

Bij de beplanting van leefgebieden, wordt rekening gehouden met de hoogte die struiken en bomen kunnen bereiken. Als er door groei gevaar ontstaat, kan je dat bij de gemeente melden. Als er zoveel licht in je woning wordt weggenomen dat je woongenot er onder te lijden heeft, mag je dat ook aankaarten.
Normaal wordt in het voorjaar in iedere gemeente de hele beplanting onder de loep genomen en waar nodig gesnoeid en/of uitgedund.
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, flatPokon, waar verkopen ze dat? ;-)
Ivana
13 jaar geleden
Moet je de gewone fles pokon op zijn kant leggen, dan heb je flat-pokon!
Ja bomen worden groot, heel normaal voor een boom er bestaat geen wettelijke max. grootte voor een boom.
Wel kan in sommige gevallen een boom weggehaald worden als hij te veel zon weg haald, een gevaar is voor het gebouw of personen.
Ik denk dat veel flatbewoners erg blij zijn met wat groen.
Ga eens vragen hoe de andere er over denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik meldde mijn bovenburen laatst dat ik mijn kronkelwilg eens een beetje wilde snoeien, groot protest! We zitten hier pal op het zuiden, ze zijn blij dat ze schaduw hebben in de zomer ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kijk dat bedoel ik, de een wil zagen de ander schaduw.