Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen de bolletjes van uitgebloeide narcissen, het groen is al uitgedroogd, nu meteen in de tuin gestopt worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het beste wat je kan doen, gewoon maar weggooien, helaas.
Een Narcis heeft een meerjarige bol, een groot deel van de voeding die nu gebruikt is om in een rare tijd 9 winter) te gaan bloeien, heeft hij nu opgebruikt.
Om volgend jaar weer opnieuw te gaan bloeien, moeten de bladeren na de bloei, weer voor een grote gezonde bol gaan zorgen.
Dus het groen na de bloei, herstelt de bol.
Maar het groen heeft niet de kans gekregen en is al uitgedroogd, dus over en uit, vrees ik.
Waarschijnlijk heb je de narcissen na de bloei geen mest en water meer gegeven, wat wel nodig is.
Voor 2 euro, koop je momenteel een potje nieuwe narcissen en die kan je na de bloei, direct in je tuin planten, want het is dan voorjaar.
Deze zullen volgend jaar opnieuw bloeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja maar misschien krijg je dan dit jaar geen nieuwe bloemen meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet eigenlijk vanaf september tot december, maar zelf plant ik bollen het hele jaar door helemaal als ze uitgebloeid zijn. Het grappige is dan dat ze het eerste jaar soms in een andere periode bloeien dan ze behoren te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de grond niet bevroren is, zou ik ze gewoon planten. Waarschijnlijk maken ze dan nieuwe bladeren, waarmee ze nieuwe zonne-energie kunnen opvangen en opslaan in de bol. Dan kunnen ze volgend jaar weer bloeien in het voorjaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gooi de uitgebloeide narcissen en andere bloembolgewassen op de composthoop en plant in het najaar nieuwe bollen. Dan heb je in het voorjaar de mooiste bloemen en hiervoor doe je het toch.
Met oud materiaal werken brengt maar ziektes voort en echt geen mooie bloemen. Hiervoor geldt volgens mij de stelregel goedkoop is duurkoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding