Hoe het beste onkruid bestrijden op grintoprit? Voor langere tijd.

Zijn geen betere middelen dan roudup?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (5)

: Grind er uit, aarde wegzeven. Aarde terug op het pad. Anti-worteldoek plaatsen. Grind er op. Dat is de beste manier.

Als je chemische middelen bedoelt: Nee, roundup is veruit het effectiefste. Ook wel heel vervelende troep.
Je kan ook op je knietjes. Een keer per maand een half uurtje is voldoende als je het bijhoudt.

Toegevoegd na 1 uur:
zie ook: http://tuinhoekje.nl/verzorging/onkruid-bestrijden/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sproeien met verdunde (schoonmaak)azijn.
Paar dagen laten zitten en al het onkruid is dood.
Dan trek je het zo tussen het grind weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat ook een bestrijdingsmiddel die je maar een keer per jaar hoeft te gebruiken en die zelfs de kleinste onkruidzaadjes dood. Maar dit mag alleen door de "vakman" gebruikt worden.

Ikzelf heb wel worteldoek onder mijn grind, maar ook daar komt wel eens een onkruid op. Het makkelijkste is strooizout. De onkruiden zijn snel dood en blijven ook de hele zomer weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook wel eens van gehoord - gewoon puur zout strooien of opgelost in water?
Toki, spuit dit er maar eens op, tis wel rotzooi maar je hebt wel geen last meer van onkruid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste oplossing is worteldoek. als men zeer netjes het worteldoek plaatst, wordt de groei van onkruid voorkomen. het is een manier die veilig is voor de natuur. men moet het wel blijven onderhouden. (al het onkruid dat nog mocht groeien weghalen en blaadjes en zand weghalen.) als er nog wel zand en blaadjes ed. zijn kan dat als voeding voor onkruid dienen dus het beste is onderhouden.