Met welke verf kan ik het beste mijn terras met betontegels van 40x60cm opfrissen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
8.4K

Het beste antwoord

betonverf of constructielak is het meest voor de hand liggend, maar is aan slijtage onderhevig, helemaal onder de weersinvloeden en regenwater op de tegels.

epoxy coating heeft dit niet (slijtvast en weerbestendig) maar zit ook in een duurdere prijsklasse

vind je het beton lelijk of is het vies/heeft aanslag.
als je het beton op zich niet erg vind kan je het met een hogedruk spuit reinigen en met een coating behandelen zodat het ook langer vrij blijft van aanslag/mos
zit je ook niet met eventuele beschadigingen.

al met al zal het dus een hoop werk zijn. als de tegels er scheef liggen moeten ze opnieuw gelegd worden (afwatering icm met je schilderwerk)

misschien is het dus niet rendabel, en kan je kijken of er op marktplaats geen andere leuke tegel aangeboden word. ook kan je een andere tegel combineren met de tegel die er al ligt.

wat je ook mag gaan kiezen, veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betonverf maar is wel erg prijzig ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag laatst betonverf bij de action
ik weet zo niet wat het kost en als het iets is.
Maar mischien weet iemand dat hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, een epoxy is de beste verf maar er kleeft een groot bezwaar je kunt heel gauw allergie van epoxy krijgen als jer met het product in aanraking komt
DAT GELDT NIET VOOR HET UITGEHARDE PRODUCT
maar voor de twee componenten: de hars en de verharder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de tegels in het voorjaar eens grondig schoonmaakt met een hogedrukreiniger, dan denk ik persoonlijk dat de hele zomer je terras er veel beter uitziet dan dat je de tegels voorziet van een laag verf, want als de zon er op gaat schijnen zal het er na verloop van tijd echt niet meer mooi uitzien en dan blijf je bezig totdat er weer nieuwe tegels liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verf??? zonde van je geld als je 1 keer een hogedrukreiniger aanschafd kan je elke zomer ff 1 x erover heen en je terras is zo goed als nieuw dat is wat ik je aanraad je kan het bij elke lokale bouwmarkt kopen gamma, praxis , ikea enz