Ik hoorde gisteren nacht in mijn tuin om de 10 a 15 seconden heel zacht een vogel hoe(stite)hoe kan dat een uil zijn ?

de oehoe uit alpen aan den rijn was het niet die is inmiddels bij het avi fauna terecht gekomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ipzy in wat voor soort omgeving leeft u?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
u?
Aan de rand van Boerendorp op voormalig bedrijfs terein erg verwilderd en erg groot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in zuid holland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt er wel op ja! Je kunt ook overdag kijken of je hem ziet! Of in de nacht kijken, is ook nog leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bosuil kan, ransuil...
Bosuil: http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_park_bos/Bosuil_strix-aluco.html
Ransuil: http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_park_bos/Ransuil_Asio-otus.html
Die site heeft erg vogelbeschrijvingen plus geluiden: http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hippo dat had je ook we als antwoord mogen geven hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van wat ik zo vinden kan op de site gok ik rans uil

Het beste antwoord

ipzy als het als een zwaar en somber oe---hoe klonk ,zou ik voor een bosuil gaan.
hij leeft in bossen,parken,boomgaarden.
het is een standvogel en jaagt alleen snachts.

Toegevoegd na 8 minuten:
kijk eens of je braakballen kunt vinden . dan weet je zeker dat het een uil is.
kijk naar opvallend veel poep dat is dan vaak een roestplek, ik zeg metopzet geen boom, want het kan ook een ander soort uil zijn natuurlijk(kerkuiil)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij zat er gisteren en vandaag weer ik hoor hem alleen hoe........hoe......hoe.......met stiltes van een seconde of vijf ertussen ik gok op mijn beperkte zoektocht op de site van de reaktie van hippo dat het een ransuil is ik laat hem nog een tijd met rust en als ie bijft ga ik later eens kijken of ik een roestboom kan vinden.

Andere antwoorden (1)

Zo te lezen had je inderdaad een uil in je tuin. Leuk!!