Welke / wat voor soort TL - lamp is het meest geschikt om 5 wietplanten te kweken?

Ben van plan auto flowering zaden te kopen, 3 á 5 plantjes, en volgens mij, ik hoop het tenminste, valt een tl lamp niet onder professioneel kweek apparatuur.

Alvast bedankt, en fijne dag gewenst!

Toegevoegd na 16 uur:
Het is voor de groei trouwens, niet voor de bloei, daarvoor gebruik ik zonlicht of een speciale lamp..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

kleurcode 33 warm-wit

Prima om je plantjes op te laten groeien, voor de bloei periode (bij 8 bladeren) kan je ze naar buiten zetten.

Toegevoegd na 1 dag:
TL valt inderdaad niet onder professionele apparatuur.

In principe is het enige probleem de 400 of 600 watter..

Toegevoegd na 1 dag:
een 250watt HPS is ook een oplossing ;) verbruikt niet al te veel en je hebt toch nog een redelijke oogst. +- 250 gram per m2.

aantal watt = gram per m2 per lamp

Toegevoegd na 2 dagen:
sorry bloei=groei
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Philips SON-T-pia 400 Watt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een tl lamp is niet geschikt als groeilicht daar de verdeling van de kleuren en de hoeveelheid PAR die uit dit soort lampen niet juist is