Mag de Oleander nu uit de garage in de regen?

De oleander en olijf staan in de garage om zo min mogelijk vorst schade op te lopen. Na 5 zeer koude droge weken zijn ze zielig. Als ik ze nu buiten in de regen zet tot de volgende vorst periode, kan dat kwaad? Zijn ze beter tegen de vorst bestand als de kluit nog tot het voorjaar [gort] droog blijft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

kuipplanten zou ik nu niet buiten zetten, maar gewoon laten staan waar ze staan.
ik laat m'n kuipplanten nooit echt gortdroog staan, maar geef ze af en toe een ietsiepietsie water.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb m'n oleander in de koude kas staan, als het ruim boven nul is, doe ik de deur een stukje open, zodat de plant weer verse lucht krijgt. Misschien kun je dat ook doen met de garage deur? Hoeft maar een uurtje per dag te zijn maar voor buiten zetten is het te vroeg. Mijn oleander heb ik nog geen water gegeven, die is vrij laat de kas ingegaan (behoorlijk nat) en vorige jaren heb ik me nogal eens vergist, dan leek de kluit droog, maar bleken de wortels onderin toch te nat geworden te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is af te raden om kuipplanten die je laat overwinteren in je garage nu naar buiten te zetten. het temperatuurverschil doet ze geen goed en van de regen hebben ze ook geen voordeel.
zoals hiervoor reeds gezegd, kluit in de gaten houden en indien nodig spaarzaam bijwateren.
in het voorjaar pas naar buiten doen.