Wat is een fijne en veilige (en vooral betaalbare!) tuinondergrond voor onze dreumes om in te spelen?

Toegevoegd na 7 minuten:
En het kan geen gras zijn omdat we een paar grote bomen in de tuin hebben staan, en gras gaat bij ons kapot (zoals eerder al gebeurd is)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Breng een dikke laag ( 10 cm.) gemalen boomschors aan, deze gaat 5 a 6 jaar mee, (houtsnippers maar 1 jaar!!)
Gemalen boomschors ( fijne kwaliteit) voelt droog en schoon aan, isoleert, dus geen koude uit de bodem meer.
Zeer gemakkelijk zelf aan te brengen en zonodig weer aan te vullen.
Er komt geen onkruid in en er is nooit geen modder meer.
Heb er inmiddels 23 jaar ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

gewoon gras
kinderen vinden het geweldig om op gras te spelen

Toegevoegd na 16 minuten:
hier kun je uitrekenen hoeveel het kost om grasmatten te leggen.

aantal m2 invullen en als je wilt laten brengen ook je postcode

kosten 1.60 per m2

Toegevoegd na 17 minuten:
dan neem je kunstgras

Toegevoegd na 18 minuten:
http://www.kunstgrasnet.nl/?gclid=CIvLurfpmaYCFRgz3godmzH9oQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als gras geen optie is, denk dan aan bv houtsnippers, zand, houten volnders.

Houtsnippers kan je zo krijgen van de gemeente als ze aan het snoeien zijn & snoeisel versnipperen.

Wat betreft veilig.. Wat heet veilig.. Alles is veilig en ze kunnen zich overal an pijn doen / verwonden

Toegevoegd na 1 uur:
Overigens: Heb je wel de juiste zode geplaatst? Er is gewoon gazon voor tuinen in de schaduw. De wortels van de bomen in de grond zou geen probleem mogen zijn. Kwestie van een keer beluchten. Voor 111 euro kan je de zoden hier halen voor de hele tuin )Na de vorst uiteraard'

http://www.graszoden-online.nl/bestellen/graszoden/schaduwgazon/?PHPSESSID=2fff4b3a266da0bcc06f60dbc473baaa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een speelkleed voor je kind kopen en neerleggen. Onderkant kan je met een vochtige doek afnemen en kind stopt geen zand of zoiets in zijn mond.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed idee +
zondag
13 jaar geleden
Dat wordt dan heel veel speelkleden aan elkaar naaien hè. Is wel een hele klus hoor. ;-)
Van die rubber-tegels. Zijn alleen niet zo goedkoop....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een stukje tuin kunnen afbakenen voor je kleintje en alleen dat stukje inzaaien of leggen met rollen gras. Dan is het als het ware een grote openlucht box, waar je op het gras nog speelkleden zou kunnen leggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
graszoden kosten ong. euro 2,50 per rol van 2.50meter en 40cm br.

Toegevoegd na 7 minuten:
ik had niet begrepen dat dat heel de tuin in de schaduw van de bomen lag. Ik dacht dat je over de hele tuin genomen geen gras zou kunnen hebben, maar wel op bepaalde plaatsen een stukje. Misschien is het dan een idee om zand te storten en daaroverheen een antiworteldoek, zodat het zand niet open ligt en de kleine ook niet constant onder het zand zand. Anti worteldoek is vrij zacht en als je dat vastzet, heb je volgens mij een prima speelplek

Toegevoegd na 8 minuten:
sorry voor de soms rare zinnen 1e zin: 2x dat; 1 na laatste zin 2x zand :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch speciaal graszaad voor de schaduw nemen en accepten dat het geen dicht tapijt gras wordt.

Heerlijk voor zo'n kleintje dat hij ook aarde enz kan voelen. Kan echt geen kwaad.

Waar ik wel op zou letten is dat er geen katten kunnen poepen want dat is natuurlijk wel slecht als ze het (gagarandeert) in de mond stoppen. En neem het lijstje giftige planten (te vinden via google) even goed door.

En verder, lekker laten grutten, eigenlijk gewoon op wat er nu ligt