Bestaat er een boek dat alle flora van de wereld beschrijft?

Toegevoegd na 26 minuten:
Alle flora dat tot nu is ontdekt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

Nog steeds worden er geregeld nieuwe plantensoorten ontdekt. Het is dus heel waarschijnlijk dat nog lang niet alle planten in de wereld bekend zijn. Er is dus ook geen boek dat alle flora in de wereld beschrijft.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ;D
Nee, wat er worden nog dagelijks nieuwe planten en dieren ondekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel landen hebben een florabeschrijving, maar ik denk niet dat er een boek bestaat met alle flora van de wereld - omdat dat een enorm boek zou worden.
Dus dan moet je eerder denken aan losse flora's voor landen, voor specifieke biotopen, van bepaalde plantenfamilies en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al in het uitgestrekte amazonegebied komen al meer dan 40.000 plantensoorten voor en dan nog de rest van de wereld, het zou een boek met wel honderd duizend bladzijde moeten worden, of wel 100 boeken van 1000 pagina's!!!