Hoe kan ik het beste een doornappel plant kweken?

Ik vond dus deze plant met psychotische effecten in zijn bestanddelen. En ik vond het heel interessant om ze dus ook zelf te kweken, maar daarvoor wil ik dus weten wat de beste omstandigheden zijn? Kan ik ze binnenshuis kweken? Hoelang gaat de groei duren tot ze zaaddosen beginnen te groeien? enzovoort. Alles is welkom!

Toegevoegd na 48 seconden:
En waar zijn ze te koop? Tuincentrum? Want het is namelijk onkruid zoals op vele sites word beschreven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.1K

Het beste antwoord

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doornappel ken je misschien al, maar toch, ter informatie.

Hier een site van iemand die ze kweekt: http://www.brugmansiatuin.nl/3.html , met ook veel info over de verzorging.

Let op: de Datura is een eenjarige plant, die met omhoogstaande bloemen bloeit. Je kunt 'm ook vrij makkelijk zaaien. Exotische zaden heeft zaad: http://www.exotischezaden.nl/exotische_zaden/product_info.php?products_id=320 , Willemse ook: http://www.willemse.com/engelentrompetpurperdubbelbloemig-p-2173.html

En zo zijn er vast nog meer zaken die zaad en/of planten aanbieden.

Zorg voor kalkrijke voedzame grond, flink zon, en dan moet het vrijwel vanzelf gaan.

Pas wel op, want het is GEEN plant om zelf mee te gaan experimenteren wat die effecten betreft. Dan zou ik eerst maar eens zorgen dat je je heel erg goed inleest in wat er precies in zit, wat dat met je lijf en je geest doet en wat er gebeurt als het mis gaat en wat je dan nog kunt doen (of niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had geen info gegeven.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sja, pech, ik wel, en dan weet de vraagsteller nog niet erg veel.
Maar dit is wel een antwoord op de vraag (en dus geen min waard, maar vooruit).
Rieneke1
13 jaar geleden
c+

Andere antwoorden (3)

Ik weet hoe en wat allemaal. Maar ik ga het je niet vertellen, daar het een bijzonder giftige plant is! De zaden uit de zaaddozen zijn inderdaad geestverruimend. Maar vaak is de stof die daar voor verantwoordelijk is erg wisselend aanwezig. De ene keer veel en de andere keer weinig. Het is dus niet te doseren. Ik waarschuw je er voor, zometeen denk je dat je kunt vliegen en probeer je dat ook........ van 10 hoog.......... niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je - heel verstandig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... door Indianen werd de plant wel gebruikt om hallucinaties op te wekken. Dit is niet ongevaarlijk en bij overdosering kan de afloop fataal zijn. Zelfs nu wordt de doornappel nog gebruikt door recreatieve drugsgebruikers. Dit resulteert vrijwel altijd in een bad trip. Er wordt namelijk vaak overgedoseerd en de grens tussen effect en overdosering is klein. Niet doen dus, want uit je vraagstelling maak ik op dat het je te doen is om hallucinaties op te wekken.
de doornappel is erg giftig en groeit op kalkrijke grond en ook vaak op goede mest . het is een plantje wat gevoelig is voor vorst ga er niet mee experimenteren want het is uiterst giftig.
luister naar alle goede adviezen van de andere!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een eenjarige plant, dus tegen de tijd dat de vorst komt is het meestal toch al bijna afgelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is waar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je
De doornappel is een eenjarige inheemse plant en het is een zogenaamde "vorstkiemer" dat wil zeggen, je moet hem voor je winter buiten zaaien en dan komt hij in het begin van de volgende zomer op.
Binnen kweken gaat niet, of je moet over een koude kas beschikken, er staan er een paar in mijn eigen tuin, omdat ik ze zo mooi vind.
Planten hiervan zijn nooit te koop, zaad weet ik niet, misschien wel.