Kun je laminaat ook op muren gebruiken?

Zoals vroeger vaak schrootjes op muren geplakt werden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
8.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn er af en toe toch gewelidige vragen! Goeie vraag! plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks!

Het beste antwoord

Ja kan prima, kijk maar eens naar deze site.

Kwaliteiten
- Stevig, kan tegen een stootje, lange levensduur
- Eindeloos veel kleuren en prints mogelijk
- Onderhoudsvriendelijk
- Brandwerend
- Kras-, vocht- en vlekbestendig
- Recycleerbaar
- Bacterievrij en hygiënisch
- In bepaalde samenstellingen zelfs vervormbaar

Nadelen
- Krasgevoelig
- Beschadigingen moeilijk te herstellen

Ondergrond
Best aanbrengen op een effen ondergrond met de juiste lijm of speciale bevestigingsclips, eventueel op een raamwerk als de ondergrond niet vlak genoeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zeker!
Je kunt er de mooiste motieven mee maken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja alleen dat kan er af vallen mits je het vastlijmt
en hoe leg je het aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het zelf toegepast in mijn keuken, met koploze spijkertjes bevestigd, kan soms ook met kit, bij een vlakke muur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zekers kan dat.
Zelf heb ik het als afwerking om een pijp waar water door word afgevoerd van de bovenburen. Mijn broer heeft er eerst een lattenframe om heen gemaakt en als afwerking het laminaat opgeschroefd.
Om de schroef gaten mooi weg te werken hebben wij plinten gebruikt omdat het in een hoek gemaakt is.
Maar als je het op de muur wilt doen kan je ook tegenwoordig van die plakrondjes kopen in de kleur van je laminaat. En dan kan je dus dunne latjes op de muren bevestigen en daarop dan het laminaat. Maar waarschijnlijk zal je het ook kunnen lijmen maar daar heb ik zelf dan geen ervaring mee.

Ben benieuwd wat je er mee gaat doen heel veel succes igg!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan ook speciale kunststof schrootjes voor op de muur. Ze zijn er in iedere breedte en verschillende motieven. Met en zonder voeg. Op een houten wand zijn ze prachtig aan te brengen met spijkertjes, onzichtbaar. Bijzonder goed schoon te houden. Verkrijgbaar bij goede doe-het-zelfzaken.
Ivana