Hoe verhoog ik mijn bankstel??

We hebben laatst een bankstel via marktplaats gekocht, echter de vorige eigenaar heeft er kortere pootjes onder gekocht omdat vrouwlief niet zo groot was. We zijn erg blij met ons bankstel maar voor ons is -ie duidelijk te laag. Nu is mijn vraag eigenlijk: hoe kom ik aan hogere pootjes; weet iemand waar ik die kan halen? En wat is eigenlijk de standaard zithoogte van een bankstel. (dan weet ik hoe lang de pootjes moeten zijn)
Alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
21.2K

Het beste antwoord

Pootjes haal je bij de doe-het-zelf of bij de IKEA. Je kunt bepalen wat voor jullie de beste zitmaat is, door te kijken hoeveel centimeter er onder het bankstel zou moeten om de kleinste zitter nog met platte voeten op de vloer te laten zitten.

Er zijn volgens mij geen standaard hoogten. De standaard zithoogte varieert zo'n beetje tussen 40 en 50 cm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

losse pootje kan je bij iedere doe het zelf zaak kopen bv gamma of praxis
zelfs bij een zaak waar ze bankstellen verkopen kan je die los kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan zelf ook klossen zagen, gaatje erin boren en met een schroef in de bank monteren.
De hoogte is wat jezelf lekker vindt, dus meten is weten.....;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer er eerst eens houten blokken van verschillende hoogtes onder te zetten voor de perfecte zithoogte dan weet je de maat.je kan ze bij iedere goeie bouwmarkt kopen of je kan ze laten maken,het ligt er natuurlijk aan wat voor pootjes je eronder wilt,hout,metaal, plastick.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je een lang of klein persoon, maar meet eens je onderbeen vanaf de grond tot je knie. Dit zou voor jou de beste zithoogte zijn. Bij IKEA zijn heel veel soorten poten te koop, afhankelijk je model bankstel. Je kan ook onder elke poot een blok maken, zaak boven in dit blok een gat met een diepte van ongeveer 3 cm, waarin de huidige poten vallen die nu onder je bankstel zitten.
Hiermee voorkom je dat ze onder de huidige poten wegglijden.

Maar als je verstandig bent bezoek je even de site hieronder.

Mvg, Nick
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een bankstel hebt met vaste poten [ die je niet kunt verwijderen ] en zijn de poten rond of vierkant /
Zijn ze rond : koop dan een pijp die er precies over heen past die op lengte zagen een mooi kleurtje geven dan plastic doppen eronder .
En dan nog aan de achterkant een gaatje boren schroefje erin draaien om de poot vast te zetten .
Heb je vierkante poten dan koop je een vierkante pijp die er net over heen past .