Een prikbord is gewoon veel leuker, veel gezelliger.

Je kan daar ook ansichtkaarten opprikken, of stukjes uit de krant, of de tekeningen van de [klein]kinderen.

Er zijn whiteboard die ook magnetisch zijn.
Daarop kan je ook allerlei dingetjes met een magneetje vast zetten. Daarnaast kan je er op schrijven.
Dat lijkt mij dan nog het beste alternatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevoeging: een magneetje bedekt meer van het artikel dan een punaise. maar een punaise laat een gaatje achter

Andere antwoorden (7)

probeer maar een punaise in een white board te prikken ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een prikbord kan je vooral gebruiken om papier aan te prikken

Je kan niet op een prikbord schrijven.

Op een whiteboard kan je met magneten papier opplakken en je kan er op schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een whiteboard kan je schrijven en weer uitwissen. Op een prikbord kan je wel schrijven, maar uitwissen is lastiger. Een prikbord is meer bedoeld om in de gang op te hangen met memo's, kranteknipsels etc. (kleinere letters). Op een whiteboard is meer voor vergaderingen of presentaties. Al is bij de laatste een powerpoint presentatie meer aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
logica: whiteboard voor verderweg, prikbord voor wie vlak bij staat.
Annswers
13 jaar geleden
@ Pokemon, scherp!
bij een prikbord moet je altijd punaises en papier bij de hand hebben.Voordeel: als het niet echt belangrijk is ga je die niet zoeken. Nadeel: de niet belangrijke dingen zijn (vaak)leuker om te lezen, maar die zie je dus niet
bij een whiteboard moet je oppassen dat niet iemand met de verkeerde stiften gaat schrijven, heel gedoe om dat weer schoon te krijgen: voordeel je kunt niet in gevallen punaises trappen.
anneliez
13 jaar geleden
Een prikbord slijt sneller. Oude prikborden zijn meer gaatjes dan nog prikbare gebieden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prikbord is beter voor milieu; de stiften zijn ook nog eens duur. Whiteboard is gewoon handig, omdat je erop kunt schrijven, op een prikbord hang je briefjes en je kunt er niet zo goed meer op schrijven dan aangezien de ondergrond soms bobbelig is.
Denk dat een krijtbord handiger, duurzamer, goedkoper en milieuvriendelijker is. Maar dat was niet het antwoord op je vraag ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf ben ik overgestapt tijdens mijn verhuizing van prikbord op whiteboard. Dit idd omdat prikborden gauw vergaan en snel onoverzichtelijk worden en daarentegen kan je de whiteboard makkelijk onderhouden. Wat belangrijk is staat en en je kan er snel gemakkelijk wat aan toevoegen aan lijstjes bijvoorbeeld. En ook even uit wissen als iets niet meer van toepassing is zonder dat je hoeft te krassen. En met magneten kan je idd gemakkelijk even iets eraan ophangen kaarten foto's wat dan ook.

Succes voor als je er nog wat mee gaat doen!!