Laminaat heeft electrische schok

Sinds dat we een laminaat vloer hebben krijg ik telkens een schok wanneer ik iets van ijzer of metaal aanraak. Bijvoorbeeld de deurklink, of de kraan, of de verwarming. Wat kan je hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Het beste antwoord

Probeer de luchtvochtigheid in huis omhoog te krijgen. Die schokken zijn het ergst als de lucht erg droog is, zoals nu met deze vorst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet mijn oma ook op die manier ben ik achter gekomen.
Bedankt voor je advies!

Andere antwoorden (3)

schoenen en of sloffen dragen met rubberen zolen...
als je op kousen loopt of een panty draagt maak je jezelf statisch..dus rubberen zolen voorkomt dit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook weer een probleem van de winter. Ik woonde ooit in een gebouw met liften. Op het moment dat ik de liftknop aanraakte hoorde je het knetteren en zag je de vonken. Maar alleen in de winter. Niet prettig. Mijn oplossing was om de liftknop in te drukken met mijn autosleutel. 't Hielp wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de winter is de lucht droger en ben je sneller statisch geladen.
Géén rubber zolen dragen, maar leer. Daar rubber niet geleidt, kan de elektriciteit niet uit je lijf, dus krijg je schokken bij het aanraken van metaal.

Toegevoegd na 14 minuten:
Zoals Cavia ook al aangaf, is het belangrijk de luchtvochtigheid in je huis te verhogen. Je kunt wat bakjes met water in je huis neerzetten, en verdampingsbakjes aan je cv hangen. 't Scheelt echt.