Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een 100% katoenen hoeslaken weer stofvrij?

Ik heb een stel rode hoeslakens van 100% katoen gewassen en waarschijnlijk zat er iets in de wasmachine waardoor de hoeslakens erg stoffig uit de wasmachine zijn gekomen. Heb ze inmiddels al drie keer door de wasmachine gehaald maar ze blijven stoffig. Kan ik ze weer als nieuw krijgen? Hoe doe ik dit. Ze zijn net nieuw wil ze eigenlijk ook niet weggooien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
783

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik weet niet of je een droger hebt, maar het hoeslaken in de droger met een microvezel doekje erbij in, het stof gaat dan op het doekje zitten

Toegevoegd na 6 minuten:
anders kijk eens even op de onderstaande site
daar staan ook vaak goede tips op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt de hoeslakens nog een keer wassen maar dan met een oude panty. Het stof wordt door het nylon van de panty aangetrokken en blijven eraan vastkleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste gedachte die er in mij opkomt is om je hoeslakens in een koud water te zetten en met een scheutje azijn.Niet te lang anders gaat de kleur weg en dan in de wasmachine spoel programma en centrifugeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding