wat zou jij doen (zie uitleg)

Je hebt laminaat gekocht en op de dag dat de winkel het voor je zou leggen bellen ze op dat er een fabrieksfout in het hout zit. Ze kunnen het dus niet leggen (je hebt al 2 weken gewacht). Dezelfde laminaat opnieuw bestellen duurt een week, of andere laminaat uitzoeken in de winkel die voorradig is(van dezelfde prijsklasse of hoger??) dan kunnen ze sneller leggen . Probleem is, ik vind alleen die ene mooi, ik wil geen andere! Nu moet ik genoodzaakt nog langer wachten, dat kan toch niet. Moet straks naar de winkel toe, wat kan ik het beste tegen ze zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (7)

- Is het niet te leggen, of is het wel te leggen maar is de kleur niet ideaal? => Wij hebben 50% korting gekregen op een partij die niet aan deeisen voldeed ( Hoekjes er uit gebroken omdat een pallet gevallen was) en deze wel gelegd.

Wil je echt alleen die: Korting vragen (10-20%) en wachten

Wil je ook wel wat anders: De winkel betaald het verschil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen deze ene soort wil lijkt het mij het beste om dan nog maar een weekje te wachten. Wat maakt één week uit op een heel mensenleven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou kiezen voor het type laminaat, dat u zo mooi vindt. Houdt dus in dat u een week langer moet wachten dan gepland. Leg in de winkel uit, dat dit heel vervelend is, omdat u nu een week langer in de rommel zit. Vraag of zij een voorstel hebben, om dit ongemak een beetje te compenseren. Misschien sleept u er wel een korting uit.

Winkel heeft natuurlijk ook te maken met een stukje overmacht. Zij krijgen de laminaat met fabrieksfout ook zo aangeleverd van de leverancier, maar wellicht zijn ze wel servicegericht en bieden u wat aan, om de pijn te verzachten.
13 jaar geleden
Ja je hebt 2 keuzes, ander laminaat of wachten.
Of je moet laminaat met een fabrieksfout willen laten leggen ook als keuze zien, dan heb je er drie.

Dus wat jij gaat zeggen zal één van deze keuzes zijn.

Ik zou een weekje wachten, dan heb je wel wat je graag wil.
De winkel is verder iets te verwijten, die kunnen hier ook niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een weekje wachten en en tegemoetkoming vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch nog even wachten.
Stel je koopt nu ergens anders laminaat wat meteen gelegd kan worden dan ben je wel blij.
maar hoe denk je er over een jaar over? misschien blijf je altijd denken ik had toch liever die laminaat die ik echt mooi vond.

Een vloer is niet iets wat je vaak vervangt dus ik zou gaan voor die vloer die jij echt mooi vind. dan maar 1 of 2 weken langer wachten.
13 jaar geleden
Ter overweging:

Wat is het voor fabrieksfout?

Hoe erg is het?
Is het voor jou wel of niet acceptabel (en zo ja, dan met een flinke korting natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben langs geweest en heb de planken gezien. Er zitten hele witte vlekken op die, als je met een vochtig doekje er over heen gaat, niet weggaan. Het lijkt witte verf maar dat is het niet, gewoon beschadiging. Ik mag ander laminaat uitzoeken, maar ze hebben nog niks verteld over de prijs. Ik heb namelijk laminaat gezien wat er wel een beetje op lijkt, maar dubbel zo duur en van betere kwaliteit. Weet niet of ik moet bijbetalen.