ik heb een stoel, waarvan de bekleding volgens de producent is gemaakt van 'hopsak'. wat is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Het beste antwoord

Je vraag staat zelfs in google! Goeie vraag dus.Ik ben binnenhuisarchitect,ik heb zo'n stoel en ik weet het ook niet!Canvas is het in elk geval niet,het lijkt mij meer van heel dicht geweven wol te zijn.Ik ga de fabrikant vragen en kom erop terug.

Toegevoegd na 8 minuten:
De importeur geeft het antwoord:
100% polyamide .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere vraag die je stelt komt in principe ook op google ;) Probeer maar eens uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wist ik niet, weer wat geleerd !

Andere antwoorden (2)

Het is een merknaam voor een geweven stof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopsak is de standaard stof of de Eames Aluminium Chairs.
Hier zie je verschillende kleuren:
http://www.avantgarde-wonen.nl/Hopsak.htm

Het schijnt een canvasstof te zijn.
Het woord canvas is een afgeleide van het Latijnse woord voor hennep, te weten cannabis. Canvas is namelijk een soort textiel wat gemaakt werd van hennepvezels. Tegenwoordig wordt in de moderne industriële productie methode voor het maken van canvas ook polyester of katoendraden gebruikt. Een canvas gemaakt van katoen herken je aan de zwarte puntjes die er in zitten, des te meer polyester er gebruikt wordt, des te egaler de canvas is