Tapijten zorgen uiteraard voor een drempel, voor wat betreft de verspreiding van vloerverwarming.
Echter: er kan een reden zijn toch hier en daar een kleedje te leggen. Bijvoorbeeld omdat het gezellig staat, of omdat het zachter is voor je baby in de kruipleeftijd.

Tip: Neem dan een losgeweven kleed, met antislip voorziening. (Bijvoorbeeld een stroeve strip langs de randen en kruislings onder het kleed) . Er zijn heel leuke losgeweven en dunne kleden verkrijgbaar.
( Ikea bijvoorbeeld, dat is Zweeds en in Zweden zijn losgeweven kleedjes en kleden al eeuwen prominent in gebruik! )
Het zijn wel enorme ' nekbrekers' dus vergeet niet die anti slip voorzieningen aan te brengen !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan over plavuizen vloerbedekking leggen. Je raakt echter het nut van je vloerverwarming [deels] kwijt: De tapijtlaag gaat als isolatie optreden, waardoor het rendement dramatisch zal dalen.

Dus als je vloerverwarming hoofdverwarming is zou ik het niet doen. Als het bijverwarming is, kan je de vloerverwarming uit zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel als de plavuizen gelijkmatig zijn.Dus niet met verschillende diktes,dan moet je er eerst een ondervloer op leggen,anders slijt de vloerbedekking heel snel.
Verder ook rekening houden met deuren,kan je die dan nog open en dicht krijgen.
En verder het antwoord van Jelle....je verliest warmte..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal top, hoor je antwoord. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!