Ik zoek een mooi gordijnrails systeem. In RVS bijv. Waar kun je zoiets kopen?

Ze verkopen overal die witte rails en dat is troep. Mijn gordijnen moeten op 15 cm van de muur hangen met beugeltjes tegen de wand. Die witte troep buigt door en de rails blokkeert continue.

Is er iets beters op de markt en waar kan ik het kopen??

Bedankt voor alle info.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Het beste antwoord

het ligt er natuurlijk aan wat voor gordijnen je eraan hangt.n goede gordijn zaak heeft ook rails in alle soorten en maten.ik zelf heb rvs buis met steunen aan t plafond gehangen.gordijnen met van die grote ringen,dus je schuift ze zo over de rails.je hebt ook hele mooie rvs rails die strak tegen het plafond hangen en waar het gordijn in glijd,maar die zijn erg prijzig.de rvs buis en steunen zijn trouwens bij de praxis gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ben je al bij een gordijnen zaak geweest? Deze hebben vaak in alle soorten en maten. En vaak hangen ze deze nog gratis op ook. Je betaald wel iets meer maar dan heb je ook wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een site met de meer luxe rails en via hun site kun je ook zien waar ze te koop zijn.
o.a. Bij Praxis, Gamma, Leen Bakker enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel mooie systemen te koop, maar let er wel op dat zelfs de dure systemen niet altijd beter zijn.
Wil je echt een mooi systeem, neem dan een Duitse gordijnrail, we adviseren dit ook vaak in ons gordijnwinkeltje. Een Duits systeem is enkel een soort plankje aan je plafond met 1, 2, of 3 sleuven erin. Hierin passen ook de (meest ideale) haakjes-in-wieltje, die je zo met 1 handeling in de wasmachine kan doen, zonder eerst alle haakjes eruit te halen (rotklus..)
Denk er wel aan dat je voor deze rail je gordijnen het beste op Duits band moet maken (ook wel in Nederland verkrijgbaar). Je gordijn hangt hier ook erg mooi door, omdat het onder de rail hangt en zo komt de plooi ook het mooiste uit.