Waarom hebben sommige mensen een bontje op het WC deksel?

Je ziet het vooral bij oudere mensen..

Wat is daar de functie van? je gaat er toch niet op zitten?
Is toch ook best wel vies?

Vind ik ook van het vloer matje voor de wc op de grond, maar dat terzijde.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2.9K

Het beste antwoord

Ik weet wat je bedoeld, die bontjes zitten op de deksel, niet op de bril zelf.
Vroeger was dat zo, dan had je een badmat, een wc matje en een dekselhoesje.
Dat kocht je vaak zo ineen, was toen in de 'mode'.
Oudere mensen blijven dat gewoon mooi vinden, net zoals een wc matje (irggg) ik noemde ze meestal druppelvangers....die gingen dan ook zo lekker stinken als je die niet regelmatig in de was deed :p
Maar het is iets van vroegô
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Tsja, waarschijnlijk vinden ze het gewoon mooi! Of denk ik nu raar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het dezelfde type's zijn met zo'n stuurhoes in de auto.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen een koude bril. Is overigens erg onhygiënisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon voor de sier, om de toilet wat aan te kleden en " gezelliger" te maken. Net als er nu ook stickers speciaal voor de deksels zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat alles knap en netjes blijft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de sier, of misschien vinden ze het wel lekker zacht zitten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de sier, maar ik vind het onhygienisch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oude mensen willen altijd overal lapjes en kleedjes op. Ik krijg daar "vlooienallergie" van. Het is ook iets uit de ouwe doos.
Vroeger lag er op iedere tafel toch ook een tafelkleed, zo'n smyrna of ander hoogpolig kleed. Dat werd dan terzijde gelegd tegen etenstijd en dan kwam er weer een tafellaken op.
Uit die tijd stammen de w.c.-bontjes, maar die tijd is gelukkig geweest!
Ivana