Wat is een OLIEWIEK?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je denkt waarschijnlijk dat ik die ober ben? Als dat zo zou zijn had je hiet een blad met lege glazen gezien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ben ik daar een beetje in geschoten!

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het katoenen kousje (lapje gevlochten katoen) dat aan de ene kant in de olie hangt, en aan de andere kant door het wieltje van de vlam-bodem van een olielamp omhoog/omlaag gedraaid kan worden.
Ik kende het woord eigenlijk ook niet, maar ken 'wick' , het engelse woord ervoor.
Misschien een dialect-woord??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is geen dialect woord, zoals je in de link
bij het antwoord van Jelle kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar google kent het woord ook niet,die verwijst naar oliewiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat ook niet op woordenlijst.org (het groene boekje), maar daar staan ook niet alle samenstellingen op.