Is het gevaarlijk een ventilator te gebruiken als deze (erg) stoffig is?

Ik bedoel dus geen plafondventilator, maar zo eentje als op het plaatje:

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
6.5K

Antwoorden (7)

Na dat de stofdoek zijn werk heeft gedaan,is het geen probleem meer.

Toegevoegd na 35 seconden:
Of stofzuiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stof kan eventueel gaan branden door oververhitting dat heb je wel eens bij oude t.v. dus voor de zekerheid toch maar even poetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter het zekere voor het onzekere. Dank je! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan.
een ventilator trekt stof aan en vraagt daarom om regelmatige reiniging
niet zozeer voor de gezondheid
maar ook omdat het een vies gezicht is zo'n stoffige ventilator
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stof belemmert de warmteafvoer van de ventilatormotor. Dus eerst schoonmaken voor gebruik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, gevaarlijk is een groot woord.
Maar als zo'n ding de hele winter op zolder heeft gestaan en er zit een hoop stof op, zou ik dat stof er even afblazen.
Lijkt mij dat het ding dan ook beter werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overmatig veel stof op en vooral in de ventilator kan sluiting , en vooral voor koelingsproblemen van de motor zorgen . met een krachtige stofzuiger zo goed mogelijk uitzuigen . Als je hem niet meer gebruikt , zet hem dan weg met een grote vuilniszak erover !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
behalve brandgevaar ben ik bang dat er stofdeeltjes ingeademd worden