Welke bloemen worden het meest gekocht en waarom?

Waarom kopen we bloemen ? De kleur, de geur, de decoratie, de invulling van een plek op tafel, kast etc. Ik ben benieuwd wat het hoogste scoort bij de meesten.

13 jaar geleden
in: Interieur
9.6K

Het beste antwoord

Mensen worden vrolijk van bloemen, van de kleuren en de vormen, zeker snijbloemen, die kan je in lekkere grote bossen neer zetten in de meest prachtige combinaties
Waarschijnlijk zijn de Chrysanten wel de meest verkochte snijbloemen, waren ze vroeger alleen in je herfst te koop, nu zie je ze het hele jaar door.
Ze zijn in de meest fantastische kleuren en vormen
De houdbaarheid is uitstekend, vaak weken!
Geur is vrijwel niet aanwezig.
Er is echter een groot minpunt: sommige mensen krijgen een sterke allergische reactie van deze bloemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De chrysant is er een van.
Verder denk ik dat rozen ook veel verkocht worden.

Ik heb geen bronnen maar ik las dat het in 2009 een van de meest verkochte bloemen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou als we gasten krijgen staat het leuk een bloemetje,
of we geven het aan iemand die jarig is of iets goeds heeft gedaan.
ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord
eigenlijk kan je nog wel honderd dingen opnoemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Dank je wel. Ja, dat is ook waar. We kopen ze ook voor anderen en misschien worden ze daarvoor nog het meest gekocht.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel,
misschien is het wel zo
Ik denk toch echt rozen.Ze vertegenwoordigen onze gevoelens van liefde en ze stralen luxe uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chrysanten worden het meest verkocht. Omdat die het makkelijkst zijn. Zie bron hieronder.
Zelf hou ik er niet van en ik kan niet tegen de geur.

Koop bloemen omdat het net iets extra's geeft in een schoon huis, omdat ik ze mooi vind, ik vind pioenrozen de mooiste bloemen en die zijn in deze tijd ook volop te krijgen.

In de zomer een aantal takken zonnebloemen is ook mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga voor de gerbera's, da's in mijn ogen een echte bloem.
vrolijk gekleurd en je hebt ze ook nog in mooi oranje, toepasselijk voor deze tijd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In volgorde van financiële waarde in 2007,de volgorde blijft al jaren gelijk.
1. Gemengd boeket
2. Roos
3. Tulp s
4. Chrysant
5. Zonnebloem
6. Amaryllis
7. Gerbera
8. Alstroemeria
9. Anjer
10. Lelie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Dank je wel. Ik had echter ook zelf zo`n lijstje van internet kunnen 'plukken'. Mijn vraag was waarom en wat wij belangrijk aan bloemen vinden. Toch fijn dat je reageerde en 1+ voor de moeite.;)