Kan ik beige vitrages wit maken?

De vorige bewoners hebben de vitrages laten hangen, deze zijn beige en passen niet in mijn interieur. Zou ik ik ze wit kunnen maken, en zo ja hoe?

De wasetiketten zitten er niet meer in, maar volgens mij is het geen 100% katoen (daar zijn al die verven bij bijv. de kruidvat voor)
Zou ik je ze kunnen bleken met gloor? zo ja, kan ik de haken dan laten zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
5.2K

Het beste antwoord

Nee, de meeste vitrage soorten bevatten kunstvezels, zoals nylon, deze zijn niet te ontkleuren, of te verven. Chloor kun je proberen, maar dat tast de stof wel erg aan, na wassen heb je dan een grote kans dat de stof stuk gaat, koop gewoon nieuwe vitrage op de markt, of bij de Kwantum, daar kosten ze een prikkie.