Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft er iemand ervaring met het wrappen van de keuken?

Blijft de folie goed zitten, is het makkelijk schoon te houden en moet dat met een speciaal product? Welke voor- en nadelen heb je ondervonden? Graag alleen antwoorden als je ervaring hiermee hebt.

een week geleden
in: Interieur
Antoni
een week geleden
@Abcde, is dit niet zoiets waarvoor je bij een bouwmarkt een cursus kan volgen? Net zoals bijvoorbeeld voor het leggen van laminaat? Bij zo'n cursus kan je alles vragen en zelf ervaren!
KleinDuimpje
een week geleden
Een vriendin heeft haar keuken laten wrappen door een bedrijf. Het ziet er prachtig uit.
Inekez1
een week geleden
Een gladde en schone ondergrond is cruciaal. Op frontjes met een profiel kan niet gewrapt worden. Dus of de folie goed blijft zitten is misschien wel meer afhankelijk van je huidige keuken dan van het wrappen. Wat bij een ander wel of niet goed gaat, zegt dan helemaal niets over jouw situatie. Meer algemeen: de folie kan makkelijk beschadigen door scherpe of schurende voorwerpen, heet water of hete pannen. En je mag het niet schoonmaken met schuursponsjes, schuurmiddel en agressieve chemische troep. Dus gewoon met een zacht doekje en een sopje van allesreiniger of afwasmiddel. Zorg voor frontjes met handige grepen, zodat iedereen ook daadwerkelijk de grepen gebruikt voor het openen en sluiten en niet de randen van de deurtjes en lades, want op die randen gaat het anders geheid snel kapot. Dat geldt overigens allemaal ook als je je keukenkastjes gaat of laat schilderen. Dat heb ik zelf gedaan, op deurtjes die al iets van profiel hadden, dus ik heb het express met kwast gedaan om de houtstructuur te benadrukken. Dat heeft als voordeel dat beschadigde delen heel makkelijk weer zijn bij te werken.
Abcde
een week geleden
Antoni en KleinDuimpje, bedankt voor jullie reacties. We hebben een huis gekocht, met daarin een hele goede, bijna nieuwe keuken. Deze is kobalt blauw van kleur en hoogglans. De indeling van de keuken is prima, er zijn ook geen mankementen. Het enige dat ons stoort is de kleur en de glans, vandaar dit idee. De keuken kan nog jaren mee, daarom willen we dit professioneel laten uitvoeren. Vandaar dat we, buiten wat we lezen op internet, graag horen hoe het bevalt als het al enige tijd in gebruik is.
Abcde
een week geleden
Inekez1, ook bedankt voor je reactie.
KleinDuimpje
een week geleden
De keuken van mijn vriendin was glanzend zwart met gewone gladde fronten.
Zij heeft het 5 jaar geleden laten doen (ook professioneel). Ze had het huis toen ook gekocht. De keuken was net als bij jullie in een goede staat met een prima indeling. Nu heeft de keuken een hout look.
Ik ga natuurlijk niet vragen hoe zij poetst. Maar het ziet er nog steeds mooi uit. Zij is ook nog steeds tevreden.
Ik denk zelf dat het de moeite waard is. Het is een betaalbare optie. En je kijkt na het wrappen naar een keuken die jullie mooi vinden. Trouwens, een andere vriendin heeft in haar bestaande (ook toentertijd zelf gekocht en laten plaatsen) keuken de eiken deurtjes laten vervangen door witte deurtjes. Ze had geen zin om een hele nieuwe keuken te laten plaatsen. Ik vind dat eindresultaat minder mooi geworden en dat was ook prijziger.
Abcde
een week geleden
Bedankt KleinDuimpje voor de nieuwe informatie. Dat klinkt goed. Ik hoop nog steeds antwoord te krijgen van iemand die het zelf, bij voorkeur langere tijd geleden, heeft laten doen.
Antoni
een week geleden
@Abcde, dank voor reactie. Met je vraag gaf je mij de indruk dat je het zelf wilde gaan doen, zonder ervaring. Daarom gaf ik mijn reactie over de cursus.
Abcde
een week geleden
Ah, zo had ik je reactie niet begrepen, na het nalezen van mijn vraag, begrijp ik dat je dat dacht. Goede tip, waar ik niets mee doe, maar anderen misschien wel.
Antoni
een week geleden
@Abcde, je kan natuurlijk ook zo'n cursus volgen, er van alles over leren, en dan alsnog het werk door een professional laten doen... Aan jou de keus!
Abcde
een week geleden
Antoni, weer bedankt voor het meedenken. Ik heb geen bouwmarkt kunnen vinden die deze training aanbiedt. De bedrijven die dat wel doen, vragen zo'n 700 euro voor een 2 daagse training. Dat vind ik (te)veel geld om er meer over te weten te komen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing