Is een trap bekleed met sisal hygiënisch?

Goedemiddag, wij willen onze trapbekleding vernieuwen. Initieel wilden we sisal maar twijfelen nu. Is dit hygiënisch, bv stof dat er in kruipt.?Je kan nog zoveel stofzuigen, in een mat blijft stof en vuil zitten, denken we. Een andere optie is hout of laminaat over de oude trap laten leggen. Dat is volgens ons makkelijker in onderhoud en stofvrij.
Alvast bedankt

4 jaar geleden
in: Interieur
1.8K
Yv50
4 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Is er ook iemand die weet hoe zo'n sisal gelegd wordt door een professional? Ik bexoel hiermee: wij hebben twee jaar geleden alles laten schilderen en hebben wel schrik dat ze de muren gaan beschadigen en/of vuil maken. We willen niet een stap vooruit en twee achteruit.

Antwoorden (1)

De harde, natuurlijke plantaardige vezels van sisal trekken geen stof aan en bacteriën kunnen de vezels niet binnendringen. Zand en fijn vuil beschadigen sisal trapbekleding niet zoals bij conventionele bedekkingen.