Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er gebeurd met mijn muur na het verwijderen van behang?

Tijdens de snikhete dagen vorige week heeft een behang- en schildersbedrijf onze werkkamer behangen en geschilderd. Helaas is er verkeerd behang gebruikt. Het behangklaar maken door de aannemer die het schildersbedrijf voor deze klus heeft ingehuurd zou de wanden onvoldoende behangklaar gemaakt hebben en volgens de aannemer is het behangen zelf ook niet gebeurd zoals het zou moeten. In opdracht van de aannemer heeft het schildersbedrijf het behang verwijderd. Dat is donderdag gebeurd. Wij hadden een redelijk gladde muur verwacht maar zien nu flarden van iets waarvan we niet weten wat dit is. Wat is hier gebeurd? Was de temperatuur (35 graden?) te hoog om te behangen en te schilderen? Het behang zelf lijkt netjes van de muur zijn afgetrokken maar we weten niet wat er met de muur is gebeurd.

Picture for question
5 maanden geleden
in: Interieur
tinus1969
5 maanden geleden
Foto is niet zo duidelijk maar dit ziet er uit als een beschadigde gipsplaat.
alexis
5 maanden geleden
Bedankt! Ik heb hiervan totaal geen verstand maar kan zo’n gipsplaat zomaar beschadigd raken wanneer beschilderd behang van 8 dagen weer verwijderd wordt?
Inekez1
5 maanden geleden
Ziet er voor mij uit als afbladderende verflagen. Dat is waarschijnlijk latex, een verf op waterbasis. Door het vocht in de behanglijm is de verf gaan loslaten.
ronron1212
5 maanden geleden
de muur zal verder afgekrabd moeten worden oud behang verf en lijm
tinus1969
5 maanden geleden
Waarom ben je nieuw behang gaan verven?
tinus1969
5 maanden geleden
@ron ‘ de muur zal verder afgekrabd moeten worden oud behang verf en lijm’
Dat hangt er dus vanaf. Als dit een beschadigde gipsplaat is, valt er niets meer af te krabben.
KleinDuimpje
5 maanden geleden
Kijk eerst eens wat voor een muur het is.
Hier worden gipsplaten genoemd. Google dat eens en je weet meer. Zijn het idd gipsplaten dan zullen die vernieuwd moeten worden. De buitenste laag is dan kapot.
Mij lijkt het eerder een gestucte muur die geverfd is. Daar is door het bedrijf overheen behangen.
Ik zie dat de stuclaag en latex loslaat. Deze muur zal opnieuw behandeld moeten worden.
Is er een lekkage geweest in die kamer? Dan kan de stuc losgelaten hebben. Daar kun je nooit zomaar rauhfaser overheen plakken.
KleinDuimpje
5 maanden geleden
O ja, eerst aannemer laten komen voordat ze weer iets gewoon gaan doen. Hij of zij kan het nú objectief beoordelen.
alexis
5 maanden geleden
De aannemer is dinsdag geweest. Hij zag dat het behangen/schilderen niet goed was gelukt door het door hem ingeschakelde schildersbedrijf. Hij gaf opdracht om donderdag het behang te laten verwijderen. Dit is gebeurd door dezelfde man die het vertrek ook heeft behangen en beschilderd. Het resultaat staat op de foto. Mijn echtgenote en ik, beiden zeventigers, zijn nu bezig de muur schoon te krabben. Wij gaven aan dat de muren nu door een andere medewerker van het schildersbedrijf behangen en beschilderd moeten worden. Dat wilde het bedrijf niet. Donderdag deelde de aannemer mee dat hij niet meer voor ons wil werken omdat wij geen vertrouwen in hem zouden hebben. We hebben echter geen vertrouwen in de betreffende medewerker van het schildersbedrijf.
KleinDuimpje
5 maanden geleden
Dat de aannemer nu niet meer voor jullie wilt werken, is niet netjes. Hij is degene die koos voor het schildersbedrijf. Ik vind het ook niet netjes dat hij wel opdracht geeft om alles te laten verwijderen en dan niet komt kijken hoe de muren erna uitzien. Jullie mogen altijd vragen om een andere schilder van dat bedrijf. Dat is niet raar.
Nogmaals, de aannemer komt niet kijken na het verwijderen van het behang. En, heeft hij aan jullie verteld wat er fout gegaan is? Daar hebben jullie recht op. Ik vind het maar een vreemde situatie.
Ik vind de aannemer ook niet te vertrouwen. Hebben jullie al betaald?
Zo ja, dan mag de aannemer eerst eens antwoord geven waarom het behang eraf moest en wat de fout is geweest.
Zo nee, niet betalen. Hebben jullie rechtsbijstand?
Bellen. Kijk eens of er iemand uit de buurt kan komen kijken naar de muren. Succes, en blijf stevig in jullie schoenen staan.
Jullie vragen niks raars.
En, uiteindelijk komt het goed! Positief blijven.
KleinDuimpje
5 maanden geleden
Trouwens, de schade-expert (verzekering) bellen en de situatie uitleggen lijkt me ook een idee.
tinus1969
5 maanden geleden
@alexis ‘ Mijn echtgenote en ik, beiden zeventigers, zijn nu bezig de muur schoon te krabben.’
En helpt dat? Wordt dat schoon? Of wordt het nu alleen grotere zooi?
alexis
5 maanden geleden
We proberen positief te blijven maar zijn totaal op. Ons vertrouwen in het schildersbedrijf dat door de aannemer is ingeschakeld is weg, zeker toen bleek dat er een ander behang is gebruikt dan op de bon stond. De schade-expert staat aan onze kant en heeft de aannemer tweemaal gesommeerd om de verplichtingen na te komen maar op de laatste mail is niet eens meer gereageerd. Wij hebben niets te zeggen en zijn afhankelijk van bedrijven die samenwerken met verzekeraars. Natuurlijk hebben wij ook anderen om een oordeel gevraagd en meerderen zeggen dat de pleisterlaag is beschadigd. Ik wist niet wat een pleisterlaag is. Voor ons is het nu een kwestie van overleven. We hebben een ander bedrijf ingeschakeld. Hopelijk worden de kosten vergoed maar het belangrijkste is dat ons huis weer bewoonbaar wordt. Dank voor alle adviezen en medeleven.
KleinDuimpje
5 maanden geleden
Wat fijn de de schade-expert aan jullie kant staat.
Dat is heel belangrijk!
Houd deze op de hoogte van alles.
Maak foto’s en bewaar alle bonnen. De pleisterlaag is hetzelfde als een gestucte muur.
Dus wat de anderen zeggen, wordt hier ook gezegd. Wat goed dat er een ander bedrijf komt.
Laat ze eerst goed kijken, en dan zeggen wat zij zien en hoe ze het oplossen.
Laat dat eerst bezinken.
Vraag dan om een offerte.
Ook daar hoef je niet meteen ja op te zeggen.
Desnoods eerst overleggen met derden. Het komt goed!!!
alexis
5 maanden geleden
Alles zullen we doen zoals aanbevolen. Daar hebben we veel aan. Dank!
ronron1212
5 maanden geleden
@tinus1969 dat is geen gipsplaat kijk maar eens goed en vergoot de foto

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing