Hoe leid ik kabels naar een zit-sta-bureau?

Ik heb een zit-sta-bureau. Op dit moment kan ik dat niet op stahoogte brengen, omdat er teveel te korte kabels van het bureaublad naar de grond lopen.

Het netsnoerenprobleem kan ik beperken door een stekkerblok in de kabelgoot te leggen die onder het bureaublad hangt. Dan heb ik nog maar één netsnoer.

Maar dan heb ik ook nog de videokabel van de desktop (die onder het bureau op de grond staat) naar het beeldscherm. En de kabel voor de luidsprekers. En de kabels voor toetsenbord en muis.

Hoe zorg ik ervoor dat al die kabels netjes meebewegen als ik het bureau van zit naar sta instel, of andersom? Zonder dat ze blijven haken, en zo betrouwbaar dat ik nooit bang hoef te zijn dat bijvoorbeeld het beeldscherm ineens naar achteren kukelt als ik het bureau omhoog zet?

(Het betreft een thuissituatie, dus professionele (dure) kabelgeleidingen komen niet in aanmerking.)

een jaar geleden
in: Interieur
1.1K
LeonardN
een jaar geleden
1. Langere kabels kopen
Of
2. Desktop op het bureau zetten. (Wat altijd kan 3. Koop een draadloze set muis /toetsenbord)
Cryofiel
een jaar geleden
Hoe garandeer ik dat langere kabels zich "netjes" in- en uitvouwen? Zonder ooit zodanig op te krullen dat ze alsnog ergens achter blijven haken als ik het bureau omhoog doe?
LeonardN
een jaar geleden
2 Desktop op het bureau zetten
Of het equivalent; hem onder het bureau hangen, zoals in het antwoord beschreven. Dan blijven de meeste kabel behalve netwerk en netstroom op dezelfde afstand als je wisselt.
De desktop onder het bureau hangen zal er helemaal voor zorgen dat de mogelijkheid om nog ergens achter te haken zo goed als verdwijnt. Ik weet niet of je een grote desktop hebt. Mocht je toch al aan een upgrade van je systeem denken dan kan je opteren voor een kleinere build. Tegenwoordig is er zat keuze in het SFF-segment (small form factor), Je kan dan een veel kleinere desktop maken die je op je bureau makkelijk kwijt kan, maar ook die makkelijker onder je bureau te monteren is.

Antwoorden (2)

Monteer een desktop-beugel (of desktop houder, of cpu houder, desktop montage beugel) onder je bureaublad. Daar de desktop in, alle snoeren gewoon netjes via de kortste weg van onder je bureau naar boven je bureau. Eventueel kun je een gat in je bureau boren zodat de snoeren netjes naast of achter je beeldscherm naar boven komen.

Gaat je bureaublad omhoog, dan gaat de desktop gewoon mee omhoog. Alleen zorgen voor een aansluitsnoer op stopcontact en modem dat lang genoeg moet zijn.
een jaar geleden
Cryofiel
een jaar geleden
Heb ik ook aan gedacht. Echter, ik heb een tower-model desktop. Een grote kast. Niet heel handig om die mee te laten bewegen met het bureaublad.

Ook als ik dat wel zou doen, zou ik het netsnoer nog overhouden dat wel mee moet bewegen met het bureaublad, zonder het risico te lopen dat dat ergens achter vast blijft haken.
LeonardN
een jaar geleden
Niet heel handig om die mee te laten bewegen met het bureaublad.
Want? Moet je de tafel op eigen kracht omhoog werken (dat is overigens zwaar)?
Je geeft niet echt een reden. Groot snap ik niet als factor, of wil je beweren dat hij hoger is dan de minimale hoogte van de tafel, dan zou hij ook niet onder de tafel kunnen staan. "zou ik het netsnoer nog overhouden dat wel mee moet bewegen met het bureaublad, zonder het risico te lopen dat dat ergens achter vast blijft haken." Ik zie het probleem niet zo, maar misschien heb ik het anders in mijn hoofd dan dat de situatie is.
https://i.ibb.co/CzdWbd2/desktop.jpg
Zolang je de kabels vrij laat hangen en de ruimte onder de tafel vrij houdt lijkt me er weinig aan de hand. Ook als je je desktop op de grond houdt.
Gebruik kabelgoten of kabelclips om de kabels langs de poten van het bureau te leiden en zorg ervoor dat ze niet in de weg zitten bij het verstellen van de hoogte.
9 maanden geleden