Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Latten vallen steeds uit daarvoor bestemde houders, wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Ik heb sinds ongeveer 3 weken een nieuw lattenbodem, alleen de latten vallen er steeds uit. Wat kan ik hiertegen doen?

Picture for question
4 maanden geleden
in: Interieur
827
ronron1212
4 maanden geleden
zo te zien ligt dat niet echt goed twee rare latten eronder
tinus1969
4 maanden geleden
Die latten horen meestal met een band of linkt aan elkaar te zitten, waardoor ze op hun plek blijven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meestal heeft een lattenbodem wel een constructie die de zijkanten naar elkaar toe trekt, zodat de latten er niet uit kunnen vallen. Heb je de lattenbodem zelf in elkaar gezet? Controleer dan goed of de verbindingen op de goede manier en stevig vast zitten.

Verder... het kan aan de foto liggen dat het er vertekend uitziet, maar het lijkt wel of dit 1 lattenbodem is met de breedte van een tweepersoonsbed. Hoe langer de latten, hoe meer ze kunnen doorbuigen en hoe groter dan de kans dat ze eruit wippen.

Misschien moet je deze lattenbodem gewoon terugsturen / terugbrengen naar de winkel (met klacht dat het uit elkaar valt) en dan 2 smallere lattenbodems nemen.
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Wat je kunt doen als je een beetje handig bent, is de latten aan een-zijde vastzetten in hun houder.

De houder is meestal van plastic.
Dan de lat op de juiste plek tussen de houders leggen en een gaatje boren door houder en lat van bijvoorbeeld 5mm.
Daardoor een schroefje van 4mm
(Lees meer...)
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding