Hoe kom ik van rouwvliegjes af?

Ik heb 9 planten, variërend van zo'n 30 cm tot bijna 2 m. Ik had al een beetje last van rouw vliegjes. Maar net wilde ik 1 van de planten omdraaien dus ik moest de hoes ook omdraaien. En in die glazen pot sluit de aarde als het ware niet aan, dus je ziet als het ware de en gat tussen het onderste en bovenste gedeelte rondom. (Behalve in het midden natuurlijk waar de wortels zitten). En ik zie ze gewoon krioelen/lopen ondersteboven op de aarde!! Super disturbing! Ik heb het vorige zomer geprobeerd met zand, maar dat werkte niet. Hoe kom ik van de rouw vliegjes af? En zorg ik dat ze wegblijven?

12 maanden geleden
in: Interieur
2.7K
TurfGraver
12 maanden geleden
Aaltjes .
HeerVoldemort
12 maanden geleden
Ja, ik zeg ook aaltjes. Je kunt het mengsel van Rieneke proberen, maar bij mij werkte dat niet, aaltjes wel.

Het beste antwoord

je plantjes hebben te lang te nat gestaan. Laat de aarde goed opdrogen en begiet daarna met kaneelwater. Kook 1 ltr water en giet dat over 2 flinke eetlepels kaneel. Na afkoelen afgieten, de drab op de bodem heb je niet nodig. Blijf het op laten drogen en gieten met kaneelwater een tijdje herhalen. Na enkele weken tot een maand ben je van de vliegjes af. Succes!
12 maanden geleden
MimiFray
11 maanden geleden
Gelukt! Heb nog amper rouwvliegjes!!!

Andere antwoorden (1)

Om van rouwvliegjes af te komen:

1. Verwijder de bron: Gooi overrijp fruit en natte planten weg.
2. Grond reinigen: Droge en ondiepe bodems vermijden.
3. Val maken: Plaats een pot met azijn en een druppel zeep om de vliegjes te vangen.
4. Ventilatie: Zorg voor goede luchtcirculatie.
5. Vliegjes vangen: Gebruik plakstrips of vliegenvangers.
12 maanden geleden