Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek de goede zoekterm voor deze jaren '70 wandversiering?

In de jaren '70 (ongeveer) had je van die (geperste) houten plankjes, waarop afbeeldingen waren geplakt (of rechtstreeks geschilderd?). Ik denk vooral bedoeld voor kinder- en tienerkamers? De afbeelding waren jongens en meisjes, soms met een muziekinstrument, soms op een bankje o.i.d., soms met huisdieren. Ik zou zoiets graag weer in mijn bezit willen hebben, maar kan de goede zoekterm niet vinden. Ik denk aan "Big eyes" - maar weet niet of dat klopt (in ieder geval kan ik nu met die zoekterm niet vinden wat ik zoek!)
Weet iemand wat ik kan bedoelen?

een jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij bedoel je de afbeeldingen van de Franse schilder Michel Thomas, uit de jaren '60. Gesigneerd met Michel T.
. . .
De overkoepelende term ervoor blijkt Les petits Poulbots te zijn. En de schildersnaam is een pseudoniem, hij heette in werkelijkheid Stanislas Pozar (Zagreb 1937- Courbevoie 2014). Als je googlet op "Michel Thomas Poulbot" dan krijg je afbeeldingen te zien van zowel ansichtkaarten als puzzels en de gezochte kinderkamerprenten.
=
ʺMichel Thomas Poulbotʺ
(Lees meer...)
Toegevoegd op 23 juli 2022 11:03: tekst
Amadea
een jaar geleden
HannekeJanssen
een jaar geleden
DANK! Dat was PRECIES wat ik zocht!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding