Ik zoek de goede zoekterm voor deze jaren '70 wandversiering?

In de jaren '70 (ongeveer) had je van die (geperste) houten plankjes, waarop afbeeldingen waren geplakt (of rechtstreeks geschilderd?). Ik denk vooral bedoeld voor kinder- en tienerkamers? De afbeelding waren jongens en meisjes, soms met een muziekinstrument, soms op een bankje o.i.d., soms met huisdieren. Ik zou zoiets graag weer in mijn bezit willen hebben, maar kan de goede zoekterm niet vinden. Ik denk aan "Big eyes" - maar weet niet of dat klopt (in ieder geval kan ik nu met die zoekterm niet vinden wat ik zoek!)
Weet iemand wat ik kan bedoelen?

een jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Antwoorden (1)

Volgens mij bedoel je de afbeeldingen van de Franse schilder Michel Thomas, uit de jaren '60. Gesigneerd met Michel T.
. . .
De overkoepelende term ervoor blijkt Les petits Poulbots te zijn. En de schildersnaam is een pseudoniem, hij heette in werkelijkheid Stanislas Pozar (Zagreb 1937- Courbevoie 2014). Als je googlet op "Michel Thomas Poulbot" dan krijg je afbeeldingen te zien van zowel ansichtkaarten als puzzels en de gezochte kinderkamerprenten.
=
ʺMichel Thomas Poulbotʺ
Toegevoegd op 23 juli 2022 11:03: tekst
Amadea
een jaar geleden
HannekeJanssen
een jaar geleden
DANK! Dat was PRECIES wat ik zocht!!