Kan een kastlamp de hele nacht laten branden (brand)gevaarlijk zijn?

Ik kweek valkparkieten op kleine schaal. Nu heb ik het idee dat de valkparkieten het fijn vinden als ik de kastlamp laat branden s'nachts. Deze LEDlamp word niet warm van buiten en geeft nachtlampjeslicht kwa hoeveelheid.
Is het gevaarlijk of moet ik wat anders verzinnen?
De valkparkieten zitten dus in een kamervoliere en daar tegenover staat een kast met ingebouwde lamp.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Antwoorden (2)

Kan geen kwaad doen als het goed is aangesloten op het stroomnet, trouwens je zal die lamp vaker aan hebben gehad, Geen problemen mee dan krijg je ze ook niet
2 jaar geleden
Voor de vogels kan het geen kwaad wanneer ze ook de mogelijkheid hebben om niet direct in het licht te zitten. Wanneer de lamp geen warmte afgeeft zie ik geen bezwaar.