Hoe kan ik mijn muur repareren, ik zou er graag mijn kamer wit willen verven?

mag het er gewoon zomaar. Ik wil niet dat je de zalmroos kan zien door, de witte verf.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Interieur
3.1K

Antwoorden (3)

Je kunt beter eerst een witte onderlaag op de muur doen en daarna kan je de muur schilderen of sausen in de kleur die je hebben wil.Als het dan voorkomt dat er verf/saus loslaat zie je in ieder geval de witte onder laag en niet het roze.
2 jaar geleden
Abcde
2 jaar geleden
Oei Marjolein55, jij bent duidelijk geen klusser. Jij vindt het niet nodig de oneffenheden weg te schuren en eventuele gaatjes op te vullen voor het schilderen? En de muur schoon te maken voor je begint met sauzen? Om een roze muur niet door te laten schemeren door de gewenste witte verf, kun je beter een grijze basis kiezen dan een witte. Daarna de witte verf erop en na het drogen goed kijken of er nog een laag nodig is. Wil je gelijk beginnen met wit, dan is is het vrijwel zeker nodig meerdere lagen aan te brengen. Lees op de verpakkingen de gebruiksaanwijzingen en hou je aan de droogtijd.
Vraag advies in de bouwmarkt over de materialen die je nodig hebt als je daar geen verstand hebt.
Nodig: vulmiddel, plamuurmes, schuurpapier, ontvetter, afplakband, verf, kwast en roller en een roerstokje voor de verf.
Gezien de muur een kleurtje heeft, zal je waarschijnlijk meerdere lagen wit aan moeten brengen om het goed dekkend te krijgen.

Verder zie ik dat er wat oneffenheden op de muur zitten.
Een manier - buiten stucen om - om het zelf te doen, is met Alabastine Muurglad. Dit werkt met een roller en is voor een doe het zelver met een beetje ijver prima te doen.
2 jaar geleden
Abcde
2 jaar geleden
De min is niet van mij, maar het gaat hier duidelijk om een beginner. Daar kan dit best een lastige klus voor zijn. Gaatjes en deukjes opvullen en oneffenheden schuren lijkt mij simpeler om mee te beginnen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
mijn muur is juist niet ruw, het is glad.
Nosky
2 jaar geleden
@Abcde: Die Alabastine is jusit een laagdrempelige manier om oneffenheden weg te werken, dus juist wanneer je geen professional bent. @vraagsteller: Ok, de witte plekken lijken oneffenheden te zijn op de foto, als dat niet het geval is, alleen maar beter.
Ik snap dan verder de vraag niet, lost van het feit dat deze uiterst krakkemikkig is geformuleerd, maar wat wil je nu weten?
Of je een muurtje wit kunt verven? Ja. En als de ondergrond een kleurtje heeft, is het enkel een kwestie van meerdere lagen aanbrengen om het dekkend te krijgen.
Abcde
2 jaar geleden
Ik denk dat Answer123 een zeer onervaren, beginnende klusser is. Dit is geen klus voor iemand die niet weet hoe een muur gerepareerd en geschilderd moet worden. Lees de ervaringen met dit product hier https://www.bol.com/nl/nl/p/alabastine-muurglad-rolbaar-5-liter/9200000010396275/
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
dit is wat de schilder mij heeft verteld bij de offerte:
In uw geval moeten de muren eerst gepleisterd worden daar waar de verf verwijderd werd en daar waar er gaatjes zijn.
Daarna een hechtende grondlaag (1 laag) en daarna de eindlaag. (2 lagen)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
de schilder zei ook dat we dit kunnen doen: Het beste in dit geval is om de verf volledig van de muur te Halen en daarna de muur weer glad maken en dan een primer aanbrengen op allé muren en daarna de eindlaag. maar verf van mijn muren afhalen, hoe doe je dat zelfs? alles bedoel ik?
is dat met een soort product dat de verf dan eraf gaat smelten ofzo?
Als ik jou was, liet ik er iemand naar kijken, die er verstand van heeft.
Vraag eens in de omgeving of iemand een schilder kent of ga naar een goede verfzaak (geen bouwmarkt).

Achterhaal eerst waardoor de verf zo makkelijk loslaat. Dit is niet normaal.
Ik las bij je eerdere vraag dat het een nieuwbouwwoning betreft.
Is de woning pas opgeleverd? Ga dan uit van vocht. Hierdoor heeft het roze niet gehecht.

Is de woning een paar jaar oud en heeft iemand daarna het roze aangebracht, dan is de muur waarschijnlijk niet ontvet.
Het kan ook nog dat tussen de twee lagen geen primer gebruikt is, of dat de twee soorten verf niet zo op elkaar aangebracht kunnen worden.

Weet je waardoor het gebeurd is (loslaten), kun je verder.
Vraag je af of je het zelf kunt herstellen of dat je het beter door een schilder kunt laten doen.

Doe je het zelf, wordt het resultaat misschien niet mooi, want je blijft ‘kringen’ zien op de plek waar de verf heeft losgelaten.

Doe je wel zelf (win advies in van degene die gekeken heeft).
Zelf zou ik al het losse voorzichtig wegsteken of licht schuren.
Zorg dat de muur droog is en niet vet. Gebruik een goede primer (hechting).
Daarna goede muurverf, latex aanbrengen.

Kortom, win eerst advies in (liefst kijken), zodat je niet straks alles voor niks doet. Dan is het sowieso al duur.

Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd.
Toch een schilder laten komen, omdat er gesausd was over verf met iets kalk. De schilder pakte het prima aan met de juiste (duurdere) materialen. En toch lieten kleine stukjes los tijdens het behandelen. Hij heeft continu geobserveerd, gewacht en bijgewerkt, waardoor het resultaat mooi is.

O ja, bespaar ook niet op goede verf!

Succes!
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
ik heb een schilder geconsuleerd en hij zei dat ik voor zijn werk 830 moet betalen , terwijl mijn kamer nog al klein is 12m2. Ik weet wel dat de primer er niet werd opgezet toen in deze kleur had geverfd. Want aan de andere muren doet het niet zo. Het pelt eigenlijk niet vanzelf, alleen als ik op die bepaalde plek ducktape heb gezet en het er weer afhaal.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Probeer eens een andere schilder. Meerdere offertes kan nooit kwaad.
Sommigen klussen ook graag bij. Schilders vragen vaak een m2 prijs, dat klopt.
Maar, dat is wel de m2 per wand. Normaal is de prijs inclusief alles; werk en materiaal: afplaktape, vulmiddel, primer, verf.
Als je dat los koopt van goede kwaliteit is dat ook een kostenpost. Wellicht kan een schilder je ook alleen adviseren. En, ducktape is zeker krachtig.
Maar dat dat hele stukken verwijdert op één wand is bijzonder.
Wellicht was die wand nog niet droog (buitenmuur)….. Echt veel succes, en ga voor een goed resultaat (niet starten voordat je weet wat je moet doen)
Abcde
2 jaar geleden
Of de verf loslaat is makkelijk te testen. Neem een stuk afplaktape en wrijf dit stevig op de muur, wel een stukje overhouden dat je niet vastplakt om het weer los te kunnen trekken. Trek het tape er na een paar minuten af. Zit er geen verf op de tape dan kun je ervan uitgaan dat de verf niet loslaat. Ook hoef je de beschadigingen niet te zien na het schilderen, dat is een kwestie van de randjes goed glad schuren met fijn schuurpapier.
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Muren kunnen over het algemeen niet tegen ducttape - zelfs hele goede verf niet...
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Abcde, bedankt voor de aanvulling.
Als er inderdaad geen reliëf (puntjes), maar een hele gladde muur is, kun je schuren om de plekken glad te maken.
Hadden wij niet (zat een klein spikkeltje in)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hanneke ook bedankt,
Weet niet of answer alleen ducktape heeft gebruikt op die muur… Misschien moeten wij eens gaan kijken voor advies.
Nemen we Abcde ook mee!
Abcde
2 jaar geleden
Als er structuur in de verf zit, is dit op te lossen door een klein bakje te vullen met verf en daar een beetje schelpenzand door de mengen. Dat breng je aan op de gladde stukjes en rol of kwast je een stukje door over de niet geschuurde muur, dan krijg je een mooi verloop tussen de geschuurde delen en niet geschuurde delen. Niet teveel zand, zand kun je altijd nog toevoegen als dat nodig is. Ik gebruik om te beginnen ongeveer 1 theelepeltje zand op 1 plastic wegwerpbekertje voor dit klusje.