parketzeil of laminaat?

Onze vloer is hard aan vernieuwing toe. Ik twijfel tussen laminaat of parketzeil. Mijn voorkeur gaat uit naar een warme, houten uitstraling zodat het net echte houten planken lijken...

Wat is goedkoper?
Wat blijft langer mooi?
Welke winkel zou je adviseren en welke juist niet? (Ik lees over Leen Bakker veel klachten over de kwaliteit)

Weet jij het antwoord?

/2500

Zeil leg je veeeel sneller, is makkelijker in onderhoud maar gaat waarschijnlijk minder lang mee. Laminaat is niet waterbestendig (Viochtig afnemen is OK< maar natte bloemopotten of water laten liggen kan niet) en kost zeer veel moeite om te leggen. Let ook op de hoogte van de deuren: Moet je ze afzagen? Het komt echter vaak wel veel 'echter' over, zeker als je de wat duurdere versies neemt. Wij hebben uiteindelijk ons laminaat in Duitsland gehaald wara de prijzen duidelijk lager zijn voor een betere kwaliteit (De laagste kwaliteit bij duitse bouwmarkt is gelijk aan de middenmoot in de nederlandse, maar dan wel voor een lagere prijs dan de goedkope spullen in nl. De moeite van een rit richting Duitsland waard)

Wij wonen achteraf op een verbouwde boerderij en hebben 3 honden dus het loopt hier erg in. Daarom hebben wij voor novilon zijl gekozen. Als de hond nat is en gaat op laminaat liggen kan het hout gaan uitzetten. Zijl is makkelijk schoon te houden en blijft mooi recht liggen. Ik kan niet in uw portemonee kijken maar je kunt beter een duurdere versie nemen in verband met afbrokkelen. Wij hebben novilon 6 mm en hebben er 10 jaar garantie op. niet de goedkoopste versie maar het ligt er al ongeveer 8 jaar en is nog zo goed als nieuw. En wat voor ons belangrijk is; even met een natte dweil er over heen en het is weer schoon

Misschien is een zelfklevende kunststof (PVC) vloer iets voor jullie. Ikzelf heb er geen ervaring mee maar mijn zus is er nogal lyrisch over. zie bron.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100