Hoe krijg je de rand (draadjes) van Perzisch tapijt weer geordend?

Op de plek waar we het tapijt oplopen
springen de draden op. Dat is heel lelijk. Zie de foto’s. Hoe krijgen we dit weer op orde? Dank voor alle goede adviezen.

Picture for question
4 jaar geleden
in: Interieur
2.3K
Antoni
4 jaar geleden
Je kan maar één foto bij een vraag plaatsen.

Antwoorden (3)

Voortaan je voeten hoger optillen wanneer je loopt.

Voor nu het tapijt anders neerleggen.
Deze kant aan de rustige kant leggen met iets erop. Een plank bv of een paar boeken.
Wat je ook kunt doen is tijdelijk het tapijt ondersteboven leggen zodat deze kant omlaag ligt en dan verandert het vanzelf weer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat kun je proberen voor elkaar te krijgen met Crackfree stijfselspray en een strijkijzer op lage stand.
Amadea
4 jaar geleden
De franjes aan het tapijt krullen omhoog, omdat de vaste rand door het lopen omkrult. Het beste is om een tweezijdig kleven tapijtband te kopen (ca 5 cm breed) (doe-het-zelf-winkel) en dit aan te brengen tussen de tegelvloer en het stramien van het tapijt (niet de franjes dus). Eventueel breng je twee stroken plaktape aan vlak naast elkaar. Neem royaal de ruimte links en rechts van de plaats waar je steeds het kleed oploopt.